اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کاهش واردات کالاهای ضروری به دلیل عدم تخصیص ارز/ همتی پاسخگو باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش 20 تا 40 درصدی واردات کالاهای اساسی به دلیل عدم تخصیص ارز و در مقابل افزایش واردات کالاهای غیرضروری گفت: آقای همتی باید پاسخگوی این وضعیت باشد.

کاهش واردات کالاهای ضروری به دلیل عدم تخصیص ارز/ همتی پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی عسکری نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی اظهار داشت: نکته‌ای که این روزها برای کشور نگران‌کننده شده است، کاهش واردات کالاهای ضروری و اساسی و در مقابل، افزایش واردات کالاهای غیرضروری است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، از ابتدای امسال واردات 5 قلم کالای اساسی مشمول ارز 4200 تومانی از 20 تا 40 درصد کاهش یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخشی از این مشکل، به دلیل کاهش تخصیص ارز به موقع بوده و می‌تواند برای دولت آینده در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم مشکل‌ساز شود.

عسکری با بیان اینکه این دولت در روزهای آخر هم همچنان مشغول سیاسی‌کاری است، افزود: آقای همتی به جای شعار و متلک‌پراکنی پاسخگوی چرایی عدم تخصیص ارز برای کالاهای ضروری و نهاده‌های دامی باشد که سال گذشته بازار مرغ و گوشت را به آن وضعیت کشاند.

وی ادامه داد: آقای همتی مدعی است که به خاطر اختلاف نظر از دولت جدا شده است؛ ایشان دو سال و 10 ماه در بانک مرکزی بوده و متوجه این اختلاف نظر نشده و آیا حالا به خاطر انتخابات متوجه اختلاف نظرها و سیاسی‌کاری‌ها شده است؟! این فجایع را چه کسی باید جواب بدهد؟

نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس تأکید کرد: چطور می‌شود شما برای جایگاهی بالاتر اعتماد کرد؟ اینکه سراغ تهدید و تهمت و حاشیه می‌روید یعنی برنامه‌ای برای کشور ندارید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول