اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تن گندم در لرستان/ مازاد تولید نداریم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه در صورت مازاد تولید، صادرات گندم را نیز داریم، گفت: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش تولید محصولاتی همچون گندم و جو، کل محصول تولید شده در استان مصرف خواهد شد.

پیش‌بینی خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تن گندم در لرستان/ مازاد تولید نداریم

حجت‌اله بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان، اظهار کرد: از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه خرید تضمینی گندم از شهرهای جنوبی همچون پلدختر، رومشکان و چگنی استان شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سراسر استان پیش‌بینی شده که به تدریج و با آغاز برداشت در سراسر نقاط استان فعال می‌شوند.

مدیرکل غله لرستان از خرید بیش از ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر و ادامه داد: ۳۸ میلیارد تومان نیز به حساب کشاورزان واریز شده، ضمن اینکه تا پایان دهم خردادماه جاری تمام وجوه گذشته نیز به حساب کشاورزان واریز شده است.

بیرانوند با اشاره به خریداری ۲۶۵ تن دانه روغنی کلزا از سراسر استان، گفت: این روند خرید تا اواسط مهرماه ادامه خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به کاهش بارندگی امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود، حال اینکه این میزان خرید نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان کیفیت گندم استان را مطلوب خواند و افزود: در شرایط عادی کیفیت گندم لرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، اما امسال با توجه به شرایط بارندگی قطعا کیفیت گذشته را نخواهد داشت.

بیرانوند با بیان اینکه در صورت مازاد تولید، صادرات گندم را نیز داریم، بیان داشت: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش تولید محصولاتی همچون گندم و جو، کل محصول تولید شده در استان مصرف خواهد شد، ضمن اینکه با توجه به مصرف سالانه ۳۰۰ هزار تنی گندم، پیش‌بینی واردات حدود ۲۰۰ هزار تنی نیز می‌رود.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول