اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تخریب دیوار پادگان مصوب و عملیاتی شده اما زمان بَر است

بحث انتقال عملی پادگان ۰۴ از سطح شهر بیرجند بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۸ و به دستور ایشان مطرح شد و در حال حاضر با وجود استقرار پادگان در شهرستان خوسف، هنوز دیوارهای اطراف بخش اصلی پادگان پابرجاست و لذا از نگاه شهروندان، این انتقال در عمل صورت نگرفته است.

تخریب دیوار پادگان مصوب و عملیاتی شده اما زمان بَر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اخیرا و با توجه به دستور استاندار خراسان جنوبی مبنی بر تخریب دیوار اطراف اراضی پادگان در دل شهر بیرجند، امیدها برای تحقق این مهم و واگذاری اراضی به شهر و شهرداری در دل شهروندان زنده شده است.

جاوید، شهردار بیرجند در این رابطه به خبرنگار فارس در بیرجند گفت: خوشبختانه این طرح در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و بر اساس آن کار ما در این زمینه با ارتش تمام شده و هیچ مشکلی در اجرای عملیات امتداد معابر و جمع آوری دیوار وجود ندارد و بخشی که کاربری مسکونی دارد در اختیار ارتش باقی می ماند و مابقی اراضی به نوعی دولتی است و باید به راه و شهرسازی منتقل شود و باقیمانده کار بین راه و شهرسازی و شهرداری است.

جاوید افزود: مکاتباتی را با راه و شهرسازی آغاز کرده‌ایم و انتظار می رود که این اراضی به شهرداری منتقل گردد و در آن ساخت وساز مسکونی و فضاهای ترافیک زا، صورت نگیرد و از این اراضی برای توسعه پارک ها و فضای سبز مورد نیاز شهر استفاده شود.

وی با قدردانی از پیگیری های استاندار خراسان جنوبی در این زمینه اضافه کرد: ان شاءالله در گام بعدی باید تلاش شود تا بخش های غیرمسکونی اراضی ارتش اعم از اداری، نظامی، آموزشی و تأسیساتی در اختیار شهر و شهرداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز گفت: دستور استاندار مبنی بر تخریب دیوار پادگان اجرایی شده است اما اجرای کامل این کار، زمان می برد و در حال حاضر بخشی از دیوار در خیابان شهیدقرنی تخریب شده و این روند ادامه خواهد داشت اما به نظر می رسد برخی به دنبال جَوسازی هستند.

فرهادی افزود: آنچه که پس از گذشت سال ها پیگیری و دوندگی حائز اهمیت بود، تصویب تخریب دیوار و بازگشایی معابر منتهی به خیابان ارتش بود که در کمیسیون ماده ۵ به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: در این راستا شورا و شهرداری، ارتش و راه و شهرسازی با تعاملی سازنده، پای کار آمدند و بعد از گذشت چندین سال، کار را به نفع شهر و شهروندان به نتیجه رساندند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول