اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خرمشهر و آبادان می‌توانند به قطب‌های گردشگری سلامت تبدیل شوند

جلیل مختار با بیان اینکه خرمشهر و آبادان می‌توانند به قطب‌های گردشگری سلامت تبدیل شوند گفت: می‌توان با توسعه زیرساخت‌ها و جذب پزشک، توریسم درمانی و گردشگری سلامت را در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی کرد.

خرمشهر و آبادان می‌توانند به قطب‌های گردشگری سلامت تبدیل شوند

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: بدون شک کمبودهایی در ساختار درمان و سلامتی در آبادان و شهرهای اطراف وجود دارد و مراجعات مردم به شهرهای دیگر خصوصا تهران یا مراکز استان دیگر نشان از این کمبودهاست.

وی با اشاره به مسئله نیاز جذب پزشک متخصص و فوق تخصص افزود: با گسترش زیرساخت‌ها و تجهیزات از یک سو و تامین پزشک متخصص و فوق تخصص در این منطقه از سوی دیگر، می‌توان آبادان را به قطب درمانی این منطقه از کشور تبدیل کرد و موجب کاهش مسافرت مردم این منطقه به استان‌های دیگر برای دسترسی به پزشک شد.

مختار ادامه داد: حتی می‌توان با توسعه زیرساخت‌ها و جذب پزشک، موضوع توریسم درمانی و گردشگری سلامت را در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی کرد و آن را تبدیل به منبع درآمد استان کرد.

نماینده مردم آبادان با اشاره به ضعف ساختار بهداشت و درمان در مناطق جنوب عراق گفت: آبادان و خرمشهر می‌توانند به عنوان یک پتانسیل بسیار خوب برای جذب توریست درمانی در جنوب غرب کشور باشد.

وی با اشاره به سرانه 6 پزشک به ازای 10 هزار نفر در شهر آبادان و پایین بودن آن نسبت به اکثر نقاط کشور خاطر نشان کرد: با ارتقای دانشکده پزشکی آبادان به دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان امیدواریم این کمبودها رفع شود. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اجرایی شدن قانون پذیرش دانشجویان تعهدی ادامه داد: در امر اجرای قانون مصر هستیم و به دنبال آن هستیم که این قانون اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بحث بومی‌گرایی و بومی‌گزینی از مطالبات اصلی ما در خصوص پذیرش دانشجویان پزشکی است. و ان‌شاالله امسال شاهد پذیرش دانشجویان بومی و دانشجویان تعهدی در دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول