اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی تلفنی نماینده ظریف با «حمدالله محب» درباره اوضاع افغانستان

نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در گفت‌و‌گوی تلفنی با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان بر اهمیت اتخاذ رویکرد مشترک از سوی جناح‌های مختلف این کشور در روند صلح تأکید کرد.

رایزنی تلفنی نماینده ظریف با «حمدالله محب» درباره اوضاع افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، امروز (سه شنبه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، درخصوص تحولات و‌ شرایط جدید آن کشور گفت‌وگو کرد. 

وی در این گفت‌وگو با اشاره به سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران، بر اهمیت اتخاذ رویکرد مشترک از سوی جناح‌های مختلف افغان در روند صلح تأکید کرد. 

حمدالله محب نیز با قدردانی از  مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند صلح افغانستان، عدم پذیرش راه حل‌های مبتنی بر روش های غیرمسالمت آمیز و مقاومت در برابر موج جدید خشونت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، طاهریان فرد امروز با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه و محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، عبدالله عبدالله در این گفت‌وگو خواستار استمرار حمایت‌ها از روند صلح در آن کشور شد. طاهریان فرد در پاسخ ضمن تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش در روند صلح افغانستان، ضرورت تعامل بیشتر بین جناح‌های مختلف این کشور برای تسریع دسترسی به صلح را یادآور شد.

«ژان آرنو» نماینده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده روز گذشته (دوشنبه)  با طاهریان فرد در تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات افغانستان به رایزنی پرداخت. وی همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان بر حمایت ایران از انجام گفت‌وگو‌های بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال‌های گذشته تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول