اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارائه خدمات شرکت صهیونیستی متخصص در حملات سایبری به ریاض

یک روزنامه عبری‌زبان فاش کرد که یک شرکت صهیونیستی متخصص در امور حملات سایبری به عربستان سعودی به منظور نفوذ به تلفن‌های همراه خدمات ارائه می‌کند.

ارائه خدمات شرکت صهیونیستی متخصص در حملات سایبری به ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ روزنامه اقتصادی عبری‌زبان «دِ مارکر»،‌ امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد، شرکت صهیونیستی «کوادریم» (Quadream) که ساختمان مرکزی آن در شهر «رمات گان» مستقر است، یکی از شرکت‌های متخصص در حملات سایبری است که عربستان سعودی با آن قرارداد امضاء کرده و هم‌اکنون خدماتی برای انجام حملات سایبری از این شرکت دریافت می‌کند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از روزنامه مذکور در این خصوص گزارش داد که شرکت یادشده متخصص در تولید فناوری‌هایی است که اجازه نفوذ به تلفن‌های همراه، استخراج اطلاعات و روشن کردن تلفن همراه از راه دور به منظور جاسوسی را می‌دهد.

روزنامه مذکور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی چنین فناوری‌هایی را به جهان صادر می‌کند، به نقل از یک منبع نوشت: «در میان مشتری‌های کوادریم،‌ دستگاه‌های اجرایی قانون و چند دولت در کشورهای مشروع غربی وجود دارد؛ اما [به جزء این‌ها] طرف‌های دیگری نیز هستند».

عرب۴۸ در ادامه نوشت که سه فرد اسرائیلی به نام‌های «گای گیواع»، «نمرود رنسکی» و «ایلان دبلستین» از افسران یگان اطلاعات نظامی اسرائیل، شرکت کوادریم را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرده‌اند و هم‌اکنون «آوی رابینویچ» مدیریت کل این شرکت را برعهده دارد.

طبق این گزارش، شرکت کوادریم دست‌کم تا مدت زمان اخیر به واسطه یک شرکت قبرسی به نام «این ریچ» (InReach) به عنوان یکی از سهام‌داران کوادریم برای محصولات خود بازاریابی می‌کرده است.

در ادامه آمده است که شرکت کوادریم برای مشتریانش ابزارهای نفوذ و ویرس‌ها  را تحت عنوان «Reign» یعنی «کنترل» معرفی می‌کرده که این ابزارها قادر هستند دستگاه‌های آیفون را بدون نیاز به اینکه حتی مالکانشان بر روی یک لینک کلیک کنند، آن را هک کنند. این در حالی است که بنابر این گزارش، برای نفوذ به یک گوشی اندرویدی لازم که مالک آن گوشی یک بار یک بر روی لینکی کلیک کند.

عرب‌۴۸ در ادامه نوشت، بر اساس گزارشی که شرکت کوادریم در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد، می‌توان هرگونه اطلاعات قابل تصور را از یک گوشی استخراج کرد حتی اطلاعات که دیگر در یک تلفن‌همراه موجود نیست مانند سرقت اسناد و یک سری اطلاعات مانند تصاویر، کلیپ‌ها، ایمیل‌ها، پیام‌های موجود پیام‌رسان «واتساپ» یا «تلگرام» و... و همچنین فعال کردن دوربین، میکرفون، جی‌پی‌اس‌ به منظور انجام جاسوسی.

در گزارش این روزنامه صهیونیستی ادعا شده است که هدف از استفاده از این شرکت قبرسی، دور زدن نظارت‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بر محصولات صادراتی امنیتی بوده چراکه یک شرکت قبرسی تحت چنین نظارتی‌هایی قرار نمی‌گیرد و ملزم به ثبت اطلاعات خود در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان یک منبع تولید‌کننده محصولات امنیتی نیست.

روزنامه دِ مارکر در ادامه گزارش خود همچنین می‌آورد که شرکت کوادریم از سال ۲۰۱۹ تاکنون خدمات خود را به دولت عربستان سعودی ارائه می‌کند و فناوری‌هایش در نزد دستگاه‌های امنیتی وابسته به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی شناخته شده هستند؛ محمد بن سلمانی که «طی سال‌های گذشته به اثرگذارترین فرد در عربستان تبدیل شده و درباره او گفته می‌شود از هیچ وسیله‌ای برای تحکیم جایگاهش در عربستان دریغ نمی‌کند».

عرب۴۸ در ادامه گزارش خاطرنشان می کند که در سال ۲۰۱۷، صدها تن از اعضای خانواده‌های سلطنتی سعودی به دستور محمد بن سلمان بازداشت شد‌ه‌اند و درست در همان سال، صدها تن از مخالفان سیاسی بن سلمان زندانی و شکنجه شدند [تاجایی که] نام او با صدور دستور ترور «جمال خاشقچی» در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول،‌ تکه‌تکه کردن جنازه او و پنهان کردن آن به‌شکل محکمی گره خورد.

این پایگاه فلسطینی همچنین یادآور شد که پس از ترور جمال خاشقچی، نگاه‌های به‌  «NSO» از دیگر شرکت‌های صهیونیستی متخصص در امور حملات سایبری دوخته شد؛ شرکتی که به محمد بن سلمان و دیگر رژیم‌های عربی مستقر در حاشیه خلیج فارس خدمات حملات سایبری ارائه می‌کردند. 

به‌رغم آنکه شرکت NSO استفاده از فناوری‌هایش برای ترور خاشقچی را تکذیب کرد؛ اما روزنامه دِ مارکر خبر داد که شرکت کوادریم پس از ترور خاشقچی فناوری‌های خود را به ریاض ارائه کرده است.

این روزنامه همچنین به نقل از برخی منابع آگاه از فعالیت‌های شرکت کوادریم، می‌نویسد که این شرکت روشی مشابه با روش NSO در پیش نمی‌گیرد و قیمت خدمات آن ارزان‌تر از خدمات شرکت NSO عنوان شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول