اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

اعتبار بیمه قالیبافان و بافندگان از بودجه امسال حذف شد

رئیس اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور از حذف اعتبار برای پوشش بیمه قالیبافان و بافندگان در قانون بودجه سال جاری خبر داد.

اعتبار بیمه قالیبافان و بافندگان از بودجه امسال حذف شد

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: با وجود اینکه نمایندگان مجلس در قانون بودجه 1400 مبالغی برای اعتبار پوشش بیمه قالیبافان و بافندگان در نظر گرفته بودند،‌ اما متاسفانه در ابلاغیه‌های بعدی این قانون آن اعتبار بودجه‌ای حذف شد.

به گفته وی اعتبار بودجه قالیبافان در بند ض تبصره 14 قانون بودجه 1386 برای پوشش بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان و شاغلان صنایع دستی آمده بود و این بند در قوانین بودجه‌های سال‌های بعد از جمله در سال 88، این حکم تکرار شده بود که بافندگان با پرداخت 27 درصد از هزینه بیمه که 73 درصد آن توسط دولت تامین می‌شود، تحت پوشش بیمه اجتماعی قالیبافان و بافندگان قرار می‌گرفتند.

بهرامی گفت: برای توسعه خدمات بیمه‌ای از محل بند 25-11 جدول تبصره 14 قانون بودجه در بخش یارانه‌های اعتباری مبلغ 20 هزار و 700 میلیارد ریال در نظر گرفته بود که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد تا برای پوشش بیمه قالیبافان و بافندگان اختصاص یابد.


رئیس اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور اظهار داشت: این مصوبه در 26 اسفند 99 در مجلس تصویب شد که در 27 اسفند به تایید شورای نگهبان رسید و در 27 اسفند از طریق رئیس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

به گفته بهرامی در بند 35 جدول تبصره 14 که متاسفانه در ابلاغیه 300/4417 مورخ 27 اسفند 99 حذف شده و در تاریخ 25 فروردین سال جاری از طرف دولت اعلام وصول شد و متاسفانه کل اعتبارات لازم برای پوشش بیمه‌ای قالیبافان حذف شده است.

وی افزود: با این اقدام یک میلیون هنرمند بافنده و کارگر ساختمانی بدون اعتبار بودجه‌ای برای پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و سوال ما این است که وقتی که در بودجه مصوب مجلس که شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است، چگونه در ابلاغیه‌های بعدی اعتبار لازم برای پوشش بیمه‌ای بافندگان و قالیبافان و کارگران ساختمانی حذف شده است.

به گفته رئیس اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور صنعت فرش دستباف به دلیل شرایط کرونایی، تحریم‌های داخلی و تحریم‌های بین المللی و همچنین کاهش قدرت خرید مردم دچار رکود است و دولت هم اراده‌ای برای حمایت و پوشش بیمه‌ای این هنرمندان و بافندگان که از طبقات ضعیف جامعه هستند ندارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول