به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان رقابت فرانسه، شرکت گوگل را به دلیل رفتار ضد رقابتی در شبکه تبلیغاتی خود ۲۲۰ میلیون یورو جریمه کرد.
این سازمان روز دوشنبه گوگل را ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۷ میلیون دلار) جریمه کرد، پس از اینکه یک تحقیق دریافت این شرکت از قدرت بازار خود سواستفاده کرده است تا از خدمات خود برای تبلیغات آنلاین به هزینه رقبا حمایت کند.
تصمیم رگولاتور فرانسه تلاشی است برای برقراری تعادل در جدال قدرت بر سر تبلیغات آنلاین به نفع ناشران که در تجارت پیش از اینترنت تأثیر زیادی داشتند اما با ظهور گوگل و فیس بوک زمینه بازار قابل توجهی را از دست دادند.
گوگل در بسیاری از کشورها با دادخواستهای مربوط به رفتار ضد رقابتی مبارزه میکند.
این جریمه فقط بخش کوچکی از درآمد ۵۵.۳ میلیارد دلاری گوگل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است.
انتهای پیام/