اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سالیراویرا؛ نخستین داروی ایرانی درمان بیماری کروناچه ویژگی هایی دارد

با تلاش متخصصان یک شرکت دانش بنیان، داروی چهار وجهی سالیراویرا تولید شد که تاثیر شگرفی بر بهبود علائم بیماران مبتلا به کرونا و همچنین کاهش بار ویروسی آن‌ها دارد.

سالیراویرا؛ نخستین داروی ایرانی درمان بیماری کروناچه ویژگی هایی دارد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،سالیراویرا داروی جدیدی است که توسط شرکت داروسازی میم دارو تولید شده و در آستانه ورود به بازار دارویی قرار دارد. این دارو در کارآزمایی بالینی نتایج بسیار قابل قبولی به دست آورد و می تواند راه امیدی برای کنترل بیماری کرونا پیش از واکسیناسیون باشد. در ادامه به بررسی این دارو خواهیم پرداخت و نتایج کارآزمایی بالینی دارو را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

سالیراویرا چیست؟

سالیراویرا داروی متفاوتی است. اولین برخورد با دارو ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. چهار داروی مجزا با یک اسم: اسپری بینی، اسپری دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی

اسپری بینی سالیراویرا و قرص خوراکی دو فرم معمول و متداول دارویی هستند و داروهای مختلفی در بازار دارویی جهان به این فرم مشاهده می‌شوند. قرص از طریق سیستم گوارشی جذب شده و اسپری بینی در شبکه مویرگی بینی جذب می‌شود. اما اسپری دهانی سالیراویرا فرمی است که چندان متداول نیست و ممکن است تاکنون با این فرم دارویی آشنا نشده باشید. اما باید بدانید که این فرم نیز یکی از فرم‌های استاندارد دارویی است و در این فرم دارویی دارو به صورت موضعی در ناحیه حلق اثر کرده و از طریق مخاط دهانی قابلیت جذب سیستمی دارد.

عضو چهارم که قهرمان بی ادعای سالیراویرا است، قطره بخور است. شرکت میم دارو سال‌هاست که بر بخور و رایحه درمانی متمرکز بوده و حتی این شرکت در زیرمجموعه خود کلینیک تخصصی بخوردرمانی را داشته است.

بخور سالیراویرا یک فرم لذت بخش با مصرف راحت و ساده و تاثیر بسیار قدرتمند در برابر ویروس‌های تنفسی است. وقتی شما بخور را از دهان و بینی خود تنفس کنید، حفره بینی، حفره دهانی و امتداد سیستم تنفسی تا انتهای ریه با دارو تیمار شده و حرارت و تاثیر دارو به صورت همزمان می‌توانند موجب کاهش بار ویروسی سطحی در این ناحیه شوند. علاوه بر این ترکیب دارویی بخور به سادگی از طریق مخاط، شبکه عروق و لایه‌های سطحی در سیستم تنفسی جذب شده و می‌تواند نقش سیستمیک خود را ایفا کند.

 

سالیراویرا را چطور استفاده کنیم؟

اولین نکته اینکه شرکت میم دارو لازمه درمان را مصرف همزمان چهار فرم دارویی برای مدت حداقل 8 روز عنوان کرده و شما تنها با استفاده یک فرم دارویی نتیجه مناسب را از این دارو دریافت نخواهید کرد.

استفاده از یک یا دو جزء سالیراویرا ممکن است تاثیرات مثبتی در درمان کرونا داشته باشد اما اگر می‌خواهید نتایجی مشابه با نتایج کارآزمایی بالینی دریافت کنید باید چهار جزء را به صورت همزمان مصرف کنید.

در فرمولاسیون اسپری بینی شرکت میم دارو پیشرفت قابل توجهی داشته و اسپری سالیراویرا در هنگام پاشش در بینی سوزش ایجاد نمی‌کند. البته  دقت کنید که اسپری بینی حالت دوفازی داشته و پیش از مصرف بایستی به شدت تکان داده شود.

 

سالیراویرا برای پیشگیری از کرونا !

یکی از نکاتی که میم دارو به آن اشاره کرده تاثیر داروی سالیراویرا برای پیشگیری از بیماری کرونا است. بر اساس گفته میم دارو، مصرف قرص سالیراویرا به صورت روزانه یا مصرف همزمان اسپری بینی و دهانی و یا مصرف روزانه بخور سالیراویرا می‌تواند موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا شود.

همچنین توصیه شده که در زمانی که به فضاهای پرخطر مانند مراکز پرجمعیت یا سیستم‌های حمل و نقل عمومی، مراجعه می‌کنید، قبل و بعد از قرارگیری در این شرایط از اسپری بینی و دهانی سالیراویرا استفاده کنید. اسپری می‌تواند به صورت فیزیکی ویروس را پیش از ورود به سلول و درگیرکردن بدن مورد هدف قرار داده و غیرفعال کند.

 

آیا ادعاهای سالیراویرا درست است؟

سالیراویرا یک داروی گیاهی است و در ایران داروهای گیاهی عموما برنامه کارآزمایی بالینی منظمی ندارند. اما سالیراویرا برنامه کارآزمایی بالینی منظم و دقیقی را در بیمارستان امام خمینی تهران انجام داد. نتایج این کارآزمایی از سایر داروهای گیاهی مدعی درمان کرونا فاصله زیادی داشت و تاثیرات این دارو در بیماران مبتلا به کرونا بسیار چشمگیر بود.

نتایج کارآزمایی بالینی نشان دهنده کاهش 50 درصدی طول درمان، بستری نشدن هیچ یک از افرادی که در گروه تیمار با سالیراویرا بوده‌اند و افزایش Viral Clearance در اثر مصرف داروی سالیراویرا بوده است.

کارآزمایی بالینی سالیراویرا با دقت زیادی انجام شده و از هر فرد سه مرتبه تست مولکولی کرونا گرفته شده و نتایجی جالبی گردآوری شده است. نکته جالب توجه در کارآزمایی بالینی سالیراویرا، تایید نتایج این کارآزمایی توسط بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران است.

 

چرا در کارآزمایی بالینی سالیراویرا گروه کنترل، دارونما دریافت نمی کنند؟

یکی از سوالاتی که از نظر علمی در مورد سالیراویرا مطرح می‌شود، عدم استفاده از دارونما (پلاسیبو) در کارآزمایی بالینی است. اما نکته قابل توجه در مورد بیماری کرونا کشنده بودن این بیماری است. در بیماری‌های کشنده استفاده از دارونما از نظر اخلاقی دچار تناقضاتی است.

به همین دلیل در کارآزمایی بالینی سالیراویرا تصمیم بر این گرفته شده که گروه کنترل به صورت تصادفی از افرادی که دارو دریافت نمی‌کنند انتخاب شده و صرفا آزمایشات مولکولی در این افراد انجام گردیده و این تصمیم تیم میم دارو به نظر می‌رسد تصمیم اخلافی و صحیحی باشد.

 

قطره بخور: قهرمان بی ادعای سالیراویرا!

بدون شک اولین افرادی که داروی سالیراویرا را مصرف می کنند، اولین انتخاب آن ها قرص است چون استفاده راحت تر و بدون دردسری دارد. به نظر، اسپری بینی انتخاب دوم افراد باشد، چون استفاده از آن هم راحت و بی دردسر است.

اما قطره بخور به نظر، داروی جذاب‌تری است. استفاده از آن لذت‌بخش است و می تواند تا انتهای ریه نفوذ کند. جذب ملایمی دارد و می‌تواند خشکی سینه و مشکلات سرفه و تنگی نفس بیماران کرونایی را کاهش دهد.

تعداد زیادی از افرادی که در طول کارآزمایی بالینی سالیراویرا را مصرف کرده‌اند، قطره بخور را جذاب‌ترین بخش داروی سالیراویرا می‌دانند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول