اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

قدردانی مدیرعامل سابق ماشین سازی تبریز از اقدامات آیت الله رئیسی برای احیای کارخانه

مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز با اشاره به دستاوردهای مهم و متعددی که پس از احیای کارخانه توسط قوه قضائیه رخ داد، نوشت: به خاطر پیگیری‌های شخص آیت‌الله رئیسی بود که این شرکت و شرکت‌های مشابه نجات یافت.

قدردانی مدیرعامل سابق ماشین سازی تبریز از اقدامات آیت الله رئیسی برای احیای کارخانه

خبرگزاری فارس؛ مد‌ت‌ها کارخانه ماشین سازی تبریز تحت  نظر سازمان خصوصی‌سازی بود و بلای بسیار بزرگی بر سر آن آمد. این شرکت حدود ۱۶ سال در لیست واگذاری قرار گرفته بود و مدتی به بانک صادرات و دیگر مراکز واگذار شده بود که که واگذاری‌ها ناقص بوده و بعد عودت خورده بود و نهایتاً به آقای فرخزاد انتقال داده شد که ایشان هم به عنوان یک اخلالگر اقتصادی شناخته شد و پس از آن، شرکت به سهامدار قبلی آن یعنی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار شد.

صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد چهار ماه بود که شرکت را تحویل گرفته بود و بنده را به عنوان سرپرست معرفی کرده بودند، پس از اینکه آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه شد و دستورات ویژه ای به رئیس کل دادگستری برای سامان‌بخشی به این حوزه دادند، ایشان در تهران پیگیری شده و تقریباً حدود سی و چند روز بعد صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد که باید هیئت مدیره مشخص شود و احکام بنده برای مدیر عاملی و عضو هیات مدیره را زدند.

با حمایت‌هایی که از طریق سیستم قضایی استان و قوه قضاییه از کارخانه ماشین سازی تبریز انجام شد تا حدودی مشکلات شرکت مرتفع شد تا جایی که در ۸ ماهه نخست مدیریت بنده چیزی حدود ۱۹۰ درصد افزایش فروش فروش پیدا کردیم و ۶۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

سازمان خصوصی سازی ۱۶ سال بود که این شرکت را همچون توپ فوتبال آن را به این طرف و آن طرف می زد و شرکت زیان‌ده شده بود که متاسفانه نباید این اتفاق می افتاد چرا که ماشین سازی تبریز یک شرکت انحصاری تولید ماشین افزار است و یک محصول استراتژیک تولید می‌کند.

در هر صورت بزرگترین توفیقی که ما دست پیدا کردیم در ۸ ماه های نخست بعد از اقدامات قوه قضاییه ۵۵ درصد کاهش زیان شرکت نسبت به دوره واگذاری آن بود.

بنده بارها در اکثر جاها عرض کردم که ورود قوه قضاییه و شخص رئیس قوه قضائیه چندین بار پس از سفرشان به استان، از دفتر پیگیری شان با بنده تماس داشتند و حتی دعوت به تهران کردند و در جلسه رفع موانع تولید شان شرکت کردیم. ایشان کل دادگستری استان را ملزم کردند و کلیه مدیران اجرایی دستگاه‌ها را نظم بخشیدند. در آن جلسه مشکلات شرکت را که مطرح می‌کردیم هر مدیرکلی دستور ویژه برای رفع موانع تولید صادر می‌کرد.

در هر صورت ما توفیقاتی در این ایام کسب کردیم، شاید این به بقیه مربوط نباشد اما بنده به عنوان مدیر اجرایی مجموعه اعلام می‌کنم همواره به خاطر پیگیری های شخص آیت‌الله رئیسی بود که این شرکت و شرکت‌ها مشابه نجات یافت و صمیمانه از ایشان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

یادداشتی از ناصر فرج‌زاده فعال اقتصادی و  مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول