اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 8587 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 12.5 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 8587 واحد روبه‌رو شد.

رشد 8587 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 12.5 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه که به عنوان اولین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در هفته به شمار می‌رود، بورس اوراق بهادار تهران بعد از عرضه اولیه چهارشنبه هفته گذشته امروز روند رو به رشد به خود  گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 8587 واحد به رقم یک میلیون و 157 هزار و 229 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1792 واحد به رقم 383 هزار و 829 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 626 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 684 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 7 هزار و 809 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، امروز معامله‌گران بیش از 12 هزار و 493 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی 0.75 درصد رشد کردند همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.47 درصد رشد کردند.

شاخص‌ آزاد شناور 0.52 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.97 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس 0.47 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی پردیس، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد انرژی 3 مربوط به بورس انرژی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش امروز مربوط به صنعت غذایی کوروش، پالایش نفت اصفهان، زرماکارون، صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه و ایران‌خودرو بوده‌اند.


وضعیت امروز پالایش یکم

هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم امروز به  7413 معامله شد،‌در حالی که دولت آن را به 10 هزار تومان به مردم فروخت،‌بنابر این خریداران پالایش یکم بعد از 7 ماه هنوز با 26 درصد زیان همراه هستند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 16 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 720 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 180 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 280 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 809 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس و توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای نیروی برق دماوند، مدیریت انرژی امیدتابان هور، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و پخش هجرت به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس امروز شامل گسترش صنایع روی ایرانیان، صنایع چوب خزر کاسپین، ذغال‌سنگ پروده طبس، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری پویا، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

به گزارش فارس، با توجه به حضور 57 میلیون ایرانی در بورس بازار سرمایه به یکی از بازارهای مهم و تأثیرگذار در اقتصاد تبدیل شده که این مسأله در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری هم مورد توجه قرار گرفت و هر یک به زغم خود راه‌حل‌هایی برای تقویت بازار ارائه می‌کردند.

یکی از رسالت‌های بازار سرمایه تأمین مالی برای شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های بورسی و فرابورسی است البته شرکت‌های دولتی هم به نوبه خود می‌توانند از بازار سرمایه تأمین مالی انجام دهند اما وظیفه دولت حمایت مؤثر از بازار سرمایه و حضور گسترده مردم در این بازار باید باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول