اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نشر اکاذیب در ایام انتخابات جرم است

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: نشر اکاذیب در ایام انتخابات جرم است.

نشر اکاذیب در ایام انتخابات جرم است

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام انتخابات، افرادی ناشناس با ایجاد کانال و گروه‌های تلگرامی و یا صفحات اینستاگرامی در قالب انتشار مطالب افشاگرانه اقدام به تخریب چهره کاندیداها می‌‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد با شگرد ارسال لینک گروه، کانال و صفحه برای چهره خاص و یا قرار دادن لینک در گروه‌های تلگرامی پر مخاطب اقدام به انتشار مطالب کرده و برای جلوگیری از شناسایی بلافاصله اقدام به حذف اکانت خود ‌می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: بعضا برخی افراد ناآگاه نیز اقدام به انتشار این مطالب کرده و اظهار می‌دارند «نگارنده مطلب ارسال شده نبوده و فقط آن را انتشار (فوروارد) کرده‌اند، اما این در حالی است که بازنشر اینگونه مطالب نیز مصداق نشر اکاذیب است.

وی با اشاره به اینکه نشر اکاذیب از جرایم مطلق است، به این معنی که برای واقع شدن آن نیازی به تحقق نتیجه‌‌ای خاص نیست، اضافه کرد: در این موارد نیازی نیست که انتشار مطالب دروغ سبب ورود ضرر و زیان اعم از مادی یا معنوی یا بی آبروشدن بزه‌ دیده شود و صرف ارتکاب عمل نشر اکاذیب توسط مرتکب کفایت می‌‌کند.

آدینه‌لو گفت: در این موارد شاکی خصوصی نیز در ضمن شکایت خود نیازی به ارائه مدارک لازم برای اثبات ورود ضرر به خود را ندارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول