اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پایش ۱۵ سامانه مراتع قشلاقی با مساحت ۱۰۰ هزار هکتار در میامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از پایش ۱۵ سامانه مراتع قشلاقی با مساحت ۱۰۰ هزار هکتار در این شهرستان‌ خبر داد.

پایش ۱۵ سامانه مراتع قشلاقی با مساحت ۱۰۰ هزار هکتار در میامی

محمدعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی اظهار کرد: به‌منظور حفظ، احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی به دلیل تغییر اقلیم، کنترل پروانه چرا، راستی‌آزمایی هر سامانه عرفی بر اساس کارت ممیزی، اخذ عوارض ناشی از تمدید و صدور پروانه چرای دام، حذف دامدارانی که بیش از سه سال بدون عذر موجه ترک دامداری کرده‌اند و بررسی طرح‌های مرتع‌داری و نظارت بر طرح و بازنگری آن‌ها بر اساس گزارش ناظر طرح با همکاری مشترک یگان حفاظت جهت راستی‌آزمایی بهره‌برداران مرتعی و کنترل ورود و خروج به‌موقع دام به مرتع اقدام شد.

وی گفت: پایش مراتع قشلاقی شهرستان در بیش از ۱۵ سامانه به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان میامی در فصل قشلاق سال ۹۹ صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: در راستای اصلاح، احیا و توسعه منابع طبیعی و مدیریت چرا و اجرای قوانین، طرح پایش مراتع در دست اجرا است.

رضایی اضافه کرد: در این طرح، مأموران یگان حفاظت و کارشناسان به مراتع اعزام و ضمن شمارش دام از نزدیک به بررسی وضع مراتع و اجرای طرح‌های مرتع‌داری و سایر عوامل مربوط به مدیریت چرا ازجمله تعداد دام و ظرفیت مرتع می‌پردازند.

وی بیان کرد: اجرای اصولی طرح‌ها و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ، احیا و توسعه از مراتع موجب بهبود وضع و حفظ این سرمایه ارزشمند برای نسل‌های آینده خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول