اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

ورود دوربین الجزیره به داخل تونل‌های حماس + فیلم

دوربین شبکه الجزیره برای اولین بار پس از جنگ ۱۲ روزه غزه وارد تونل‌های جنبش حماس شد؛ تونل‌هایی که برگ برنده مقاومت در برابر تجهیزات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

ورود دوربین الجزیره به داخل تونل‌های حماس + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در طول جنگ ۱۲ روزه غزه، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به طور شبانه‌روز منازل مسکونی، خیابان‌ها و ساختمان‌های دولتی و خصوصی را به بهانه نابودی تونل‌های حماس بمباران و گلوله‌باران کردند؛ تونل‌هایی که بنیامین نتانیاهو از اصطلاح «متروی حماس» برای آن‌ها استفاده کرد.

برای اولین بار پس از پایان نبرد، گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» (شاخه نظامی جنبش حماس) به شبکه الجزیره اجازه داده است تا از بخش‌های وسیعی از این تونل‌ها تصویربرداری کرده و در جریان میزان خسارتی که به شبکه تونلی وارد آمده قرار گیرد.

در این مستند کوتاه چند دقیقه‌ای، «موسی» از نیروهای عزالدین القسام خبرنگار الجزیره را در شبکه تونلی همراه می‌کند و به او بخش‌های مختلف، دالان‌های دراز، اتاق جلسات، انبار موشک‌ها و سکوهای پرتاب را نشان می‌دهد.

این نیروی قسام، همچنین گفت که حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی خسارت محدودی به شبکه تونلی وارد کرده و بخش زیادی از خسارت وارده نیز ترمیم شده است و سازو کاری وجود دارد که بخش‌های آسیب دیده از کل مجموعه جدا شود و همزمان خللی در روند کار به وجود نیاید.

موسی افزود: «ارتش اشغالگر اسرائیلی در خلال نبرد، سعی کرد تا با استفاده از تمامی امکانات جنگ‌افزاری خود و بمباران شدید هوایی به خصوص با بمب‌های لیزری و همچنین آتش‌ توپخانه و حملات پهپادی ما را هدف قرار دهد، اما ما به نحو احسن به نبرد خود درون همین شبکه تونلی ادامه دادیم.»

او همچنین گفت: «ارتش اشغالگر در حملات خود به جای اطلاعات، به ارتباطات و حدس و تخیل اعتماد می‌کرد، به گونه‌ای که مساحت وسیعی را بمباران می‌کرد که در آن‌جا خانه‌ها و غیرنظامیان حضور داشتند تا شاید بتواند ما را هدف قرار دهد، اما موفق نشد و مقاومت و مردان مقاومت و امکاناتشان همچنان در صحت و سلامتی به سر می‌برند.»

این نیروی القسام، در تأکید سخن خود گفت که رژیم صهیونیستی نتواست بر میزان و وسعت حملات موشکی مقاومت تأثیری بگذارد و حملات از ابتدا تا انتهای نبرد یه یک میزان صورت گرفت.

 

 

در این بازدید میدانی که چند ساعت به طول انجامید، خبرنگار الجزیره اتاق‌هایی دید که مجهز به تجهیزات ارتباطی و نقشه‌ بود که به گفته عزالدین القسام، برای مدیریت نبردها و عملیات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«جهاد» یکی دیگر از نیروهای عزالدین القسام با نشان دادن یکی از این اتاق‌های عملیات، گفت که این مکان در زمان جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و هنوز از آن استفاده می‌شود و همه تجهیزات لازم برای فرماندهی عملیات‌ها مهیا است.

به گفته وی شبکه تونلی، نقش مهمی در پیشبرد عملیات‌ها و فراهم‌سازی شرایط برای ادامه نبرد در اختیار می‌گذارد، به طوریکه با وجود همین شبکه تونلی، می‌توان به تجهیزات گسترده آتش‌باری، نیروهای زمینی و نیروی هوایی ارتش اشغالگر فائق آمد.

او گفت که تونل‌ها مزایای متعددی برای مقاومت فلسطینی دارند، به گونه‌ای در جنگ 2014، از طریق همین تونل‌ها، نیروهای مقاومت توانستند سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را به اسارت بگیرند و پرتاب گسترده موشک‌ها در طول روزهای جنگ ادامه یابد.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد و پس از 12 روز پایان یافت.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول