اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۱۵ خرداد نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است/ تاکید بر حضور حداکثری پای صندوق‌های رای

امام‌جمعه خرم‌آباد، ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: پس از ۱۵ خرداد مبارزات شکل دینی و مردمی پیدا کرد و در نهایت به ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

۱۵ خرداد نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است/ تاکید بر حضور حداکثری پای صندوق‌های رای

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی و اشاره به ماسبت‌های هفته‌پیش‌رو، اظهار کرد: در هفته آینده شهادت امام جعفر صادق(ع) احیاگر مذهب جعفری و سی‌ودومین سالگرد رحلت شاگرد مکتب این امام همام، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جهاد علمی و مبارزاتی امان صادق را مطالعه و بررسی می‌کنیم، می‌بینیم تاریخ‌سازی امام راحل برگرفته و روگرفتی از جدش حضرت امام صادق(ع) است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امام صادق(ع) با تدریس، تبیین و تبلیغ محفل علم و دانش را توسعه دادند، افزود: فعالیت‌های علمی و فرهنگی طی ۳۴ سال امامت قبل و بعد از ایشان بی‌نظیر است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه تشکیلاتی امام صادق علیه خلفای عباسی، بیان داشت: در این دوران معارف الهی برای ساقط کردن حکومت بنی‌امیه توسعه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امام راحل نیز با تاسی از راه و روش امام صادق(ع) مبارزه با طاغوت را آغاز و ادامه دادند، امام امت به عنوان یک مدرس و استاد عالی‌رتبه و مرجع تقلید دارای کرسی تدریس، تبیین و تبلیغ، محیط اجتماعی و سیاسی سال‌های ۴۲ و قبل آن را رصد می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: پس از ۱۵ خرداد مبارزات شکل دینی و مردمی پیدا کرد و در نهایت به ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

شاهرخی با تاکید بر محافظت از انقلاب اسلامی همچون مردمک چشم، گفت: وظیفه داریم در مقاطع حساس سهم خود را ایفا کنیم و با حضور حداکثری پای صندوق‌های رهبر کلام ولی امر مسلمین را عمل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول