اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تبعیت عملی از مقام معظم رهبری تبعیت از راه امام است

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تجلیل از امام به معنای پایبندی به راه و مسیری است که امام خمینی ره با قیام خود از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۱۴ خرداد ۶۸ برای ملت یادگار گذاشته و خط و اهداف امام ۳۲ سال است که با رهبری امام گونه مقام معظم رهبری ادامه دارد، افزود: تبعیت عملی از مقام معظم رهبری تبعیت از راه امام است.

تبعیت عملی از مقام معظم رهبری تبعیت از راه امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار کرد: با تقوا کسی است که از خدا فرمان مى برد و نافرمانى نمى کند، به یاد اوست و فراموشش نمى کند، شکرگزار اوست و کفران نمى کند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی ره و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب اسلامی گفت: ارتحال امام راحل فراق سنگینی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بود اما اقدام به موقع انتخاب مقام معظم رهبری این فراق را جبران کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تجلیل از امام به معنای پایبندی به راه و مسیری است که امام خمینی ره با قیام خود از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۱۴ خرداد ۶۸ برای ملت یادگار گذاشته و خط و اهداف امام ۳۲ سال است که با رهبری امام گونه مقام معظم رهبری ادامه دارد، افزود: تبعیت عملی از مقام معظم رهبری تبعیت از راه امام است.
 
وی ولایت فقیه را یکی از دستاوردهای قیام امام و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه ولایت فقیه مبنای قرآنی و روایی دارد، با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: اطاعت از ولی فقیه واجب و سبک شمردن یا رد کردن حکم او، رد حکم خداست.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و لزوم اطاعت از او و پاسخ به این سوال که غیر از معصومین هر انسانی مصون از خطا و اشتباه نیست پس چطور اطاعات از ولی فقیه واجب است، افزود: اولا غیر از معصومین هم کسانی هستند که بخاطر بصیرت عمیق خداوند آنان را در تصمیم گیری ها کمک می کند ثانیا ولی فقیه چون از نور هدایت الهی بهره مند است خداوند در مواضع او را کمک و او را از خطا حفظ می کند‌.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به مسئله انتخابات و با بیان اینکه مشارکت حداکثری از تاکیدات مقام معظم رهبری و میدان تبعیت از ولی فقیه است، افزود: مشارکت حداکثری باعث استحکام نظام،اعتبار کشور و نماد مردمسالاری دینی است.

وی به اهمیت و حساسیت انتخابات و نقش آن در سرنوشت کشور و مردم اشاره کرد و با بیان اینکه به همین خاطر برای دشمن هم اهمیت دارد و لذا دشمن در این ۴۲ سال همیشه قبل از انتخابات با تبلیغات روانی می گوید مردم شرکت نخواهد کرد و بعد از مشارکت مردم هم می گوید انتخابات مهندسی شده است، گفت: بی رونقی انتخابات و کاهش مشارکت مردم در انتخابات از آرزوهای دیرینه دشمنان است اما همیشه ناکام مانده و این بار هم ناکام خواهند ماند.

حسینی نسب با تاکید به اینکه نباید به مردم آدرس غلط داد و کاهش احتمالی مشارکت مردم بخاطر رد یا عدم احراز صلاحیت ها نیست چرا که اولا این کار جزو وظایف قانونی شورای نگهبان است و ثانیا در انتخابات قبلی هم افرادی رد شدند ولی مشارکت اتفاقا بیشتر
هم شد، افزود: کاهش مشارکت احتمالی مردم بخاطر ناکارآمدی برخی از مسئولین اجرایی، سیاست های غلط اقتصادی، گرانی ها و آشفتگی بازار، بروز فساد و اختلاس، بیکاری جوانان و بی رونقی کسب و کار است.

امام جمعه سلطانیه به ویژگی های رئیس جمهور مطلوب و اصلح اشاره کرد و اضافه نمود: رئیس جمهور باید با کفایت و دارای مدیریت، با ایمان، عدالت خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی و معتقد به توانایی داخلی و جوانان مؤمن انقلابی باشد.

حسینی نسب با تاکید بر مشارکت حداکثری و با بیان اینکه در پای صندوق رأی به هر کسی که رای می دهیم باید بین خود و خدا حجت شرعی داشته باشیم، افزود: ناکارآمدی ها باید با حضور در پای صندوق و انتخاب درست اصلاح شود.

امام جمعه سلطانیه با انتقاد از حضور مختلط تعدادی دوچرخه سوار در شهر سلطانیه گفت:  این اقدام در سالروز ارتحال امام خمینی ره و ایام شهادت امام صادق علیه السلام بر خلاف ارزشهای اسلامی و تعهد مسئولان به پاسداری از ارزشهای اسلام است.

وی در خطبه اول نماز جمعه هم به ادامه تبیین نامه ۵۳ نهج البلاغه؛ نامه امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر که پرداخت و با بیان اینکه این نامه منشور حکمرانی مسئولان اسلامی است، گفت: رعایت تقوا، ترویج ارزشهای اسلامی، یاری دین خدا، محبت و مهربانی به مردم، تسریع در رفع مشکلات آنان، ارتباط با مردم، امتیاز ندادن به اقوام و نزدیکان و مخالفت با سهم خواهی آنان، حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و عمل به وعده ها از جمله توصیه‌های امیر مومنان حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر در این نامه است.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول