اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سیره امام راحل الگویی تمام نما برای همه مسئولان است/ مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کند

امام جمعه پل‌دختر گفت:شخصیت تحول‌خواه و تحول آفرین امام خمینی (ره) الهام بخش حق طلبان جهان است.

سیره امام راحل الگویی تمام نما برای همه مسئولان است/ مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را  مایوس می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر ، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز پنج‌شنبه در مراسم گرامی‌داشت سالگرد ارتحال امام راحل در مسجد امیرالمومنین (ع) در شهر پل‌دختر اظهار کرد: امام خمینی (ره) از اولیاالله و مرجع تقلید بود که روح تازه‌ای به اسلام دمید و عارف به تمام معنا با ایمان به خدا  و عمل صالح بودکه شخصیت والای او الگویی به تمام معنا است.

وی با تسلیت سالروز رحلت جان‌سوز معمار کبیر انقلاب و گرامی‌داشت شهدای 15 خرداد، افزود: مراجع تقلید مبنای درس‌های حوزوی خود را نظرات امام راحل قرار می‌دهند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: مطالعه و آگاهی از زوایای شخصیتی امام که در جهاداکبر تا مرز عصمت پیش می‌رود نیاز امروز جامعه است که باید تبیین و بازگو شود.

وی افزود: مطالعه شخصیت ، عرفان ، اخلاق و مشی سیاسی امام ، نوع نگاه انسان را تغییر می‌دهد و این نوع نگاه تا فراسوی مرزها می‌رود که ولی امرمسلمین جهان از آن این گونه تعبیر می‌کند که این انقلاب بی نام خمینی درهیچ جای جهان شناخته نیست.

موسوی یادآورشد: امام خمینی (ره) از آغاز مبارزات تا پایان حیات طیبه و مبارکش به مانند یک فرمانده بی نظیر شجاعانه در میدان حضور داشت و هراسی به دل راه نداد و مردم ایران را از خمودگی به سمت تحول و مطالبه گری تغییر داد و این حرکتی بسار مهم بود که برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی افزود: امام راحل به مردم ایمان و پیوندی عمیق  و پیمانی دو سویه داشت و شخصیت امام از دیدگاه دانشمندان خارجی به افسانه ، آرزو و رمان می‌زند، در حالی‌که  امام مصداق کامل واقعییت و علییت بود.

امام جمعه پل‌دختر گفت:امام در طول زندگی حتی خارج از کشور در نجف و نوفل لوشاتو در گرماو سرما سایه به سایه زندگی مردم حرکت می‌کرد و حتی وصیت نامه سیاسی ، عرفانی و الهی امام راحل کتابی است که خطاب به تمام احزاب ،گروه‌ها و مردم می‌باشد.

وی افزود:آرامش روحی یکی دیگر از ویژگی شخصیتی امام راحل بود که هیچ‌گاه با برنامه‌ها و مسائل و سیاست‌های کشور احساسی و هیجانی و عاطفی برخورد نکرد و عین واقعیت بود و در وصیت نامه‌اش می‌نویسد با دلی آرام ، قلبی مطئمن ، روحی شاد و ضمیری امیدوار دنیا را ترک می‌کنم و دل این آرامش را باید در قرآن پیدا کرد.

موسوی یادآور شد: تمام حرکات ، رفتار و سکنات امام خمینی (ره) بر اساس ذکر خدا و پای‌بندی اساسی به دین بود  چرا که اخلاق را ذبح سیاست نکرد و همیشه اخلاق مرتبه اول و اولویت امام و فارغ التحصیل مکتب امام صادق (ع) بود.

وی افزود:شخصیت و سیره امام راحل الگویی تمام نما برای همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه پل‌دختر به انتخابات پیش‌رو به عنوان یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در کشور اشاره کرد و گفت: امام راحل به عنوان مرجع تقلید شرکت در انتخابات را امری واجب می‌دانند که هر مقلدی باید مطیع باشد.

وی افزود: خلف صالح امام راحل می‌فرمایند حضور چشم‌گیر مردم در انتخابات دشمنان را ناکام و نا امید می‌کند.

موسوی یادآورشد: نامزدهای انتخاباتی باید سیره و روش امام در سیاست را مطالعه کنند که این همه چیز را کامل می کند چرا که اما م تحول خواه و تحول آفرین بود و امروز جامعه ما نیاز به تحول دارد و رییس جمهور بایدتغییر ایجاد کند و کشور را از وضعیت خمودگی خارج کند.

وی افزود: رییس جمهور باید به تاسی از امام راحل با درک عمیق از وضعیت مردم ، مومن ، همراه و هم‌درد مردم و با آنها پیوند داشته و به اصول وارزش‌ها و اخلاقیات پای‌بند باشد و اخلاق ناب اسلامی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

امام جمعه پلدختر گفت: یک‌سری بد اخلاقی‌ها در دوره‌های گذشته انتخابات صورت گرفته که قابل قبول نیست و کسی که بخواهد با بد اخلاقی در انتخابات خود را بالا بکشد مردود که اخلاق حرف اول را می‌زند.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این است که برنامه‌های خود را ارایه و شئونات و اخلاق اسلامی را رعایت کنند که مردم خواهان این مسئله هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول