اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۹ مرکز یادگیری در کردستان فعال است/راه‌اندازی۱۰ مرکز تا پایان سال

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۱۹ مرکز یادگیری محلی شامل ۵ مرکز دولتی و ۱۴ مرکز غیر دولتی در استان کردستان فعال هستند و در تلاش هستیم که ۱۰ مرکز دیگر در سطح استان در سال جاری راه‌اندازی کنیم.

۱۹ مرکز یادگیری در کردستان فعال است/راه‌اندازی۱۰ مرکز تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رمضان یوسفی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های تخصصی خیاطی دو مرکز یادگیری محلی سقز با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی باعث دوام و بقای هر ملتی می‌شود، اظهار کرد: حس خیرخواهی و کمک به همنوع و مهمتر از همه بخشیدن مال کاری بس بزرگ است که اجر آن با خداست.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: برای توسعه جوامع انسانی شاخص‌هایی وجود دارد تلاش بیشتر در زمینه سوادآموزی در سقز برای ریشه‌کنی بیسوادی است.

یوسفی گفت: در سرشماری سال ۵۵ استان کردستان از جمعیت کمتر از ۳۰درصد باسواد برخوردار بود، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیام تاریخی بنیانگذار انقلاب (ره) نهضت عظیمی در سوادآموزی شکل گرفت و وضعیت باسوادی استان هم اکنون به بالای ۹۴ درصد جامعه هدف رسیده است.

وی افزود: ۱۹ مرکز یادگیری محلی شامل ۵ مرکز دولتی و ۱۴ مرکز غیر دولتی در استان کردستان فعال هستند و در تلاش هستیم که ۱۰ مرکز دیگر در سطح استان در سال جاری راه‌اندازی کنیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: هدف از فعالیت مراکز یادگیری محلی این است که افراد کم‌سواد و بی‌سواد را با ۵ رویکرد سوادآموزی شامل آموزش سواد، مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت‌های گروهی و اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه‌آموزی آشنا کند.

وی با تقدیر از بذل توجه خیرین و معتمدین خوشنام و نیک اندیش شهرستان سقز به مسائل مهم و اساسی آموزش و پرورش به صورت کلی و مبحث سوادآموزی به صورت ویژه با اشاره به اینکه برای نیل به اهداف سوادآموزی در تحقق برنامه‌های اساسی، نیاز به بسترسازی و امکانات لازم است، گفت: ظرفیت خیرین می‌توانند آموزش و پرورش را برای فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه کارگاه های مهارت اجتماعی و حرفه‌آموزی یاری رساند و به ویژه می‌تواند افراد بی‌سواد را توانمندتر سازد تا افراد مفیدتری برای خانواده و جامعه خود باشد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم در آیین افتتاح کارگاه‌های حرفه‌آموزی در دو مرکز یادگیری محلی سقز گفت: مراکز یادگیری محلی، گامی در راستای تقویت مهارت آموزی است.

فیروز عارفی گفت: شاخص فراوانی جمعیت در هر کشور و ملتی به اندازه درصدی از جمعیت که دارای مسئولیت پذیری در قبال جامعه می‌باشند مهم نیست و این افراد مسئولیت پذیر موجبات توسعه، آبادانی و پیشرفت آن دیار را فراهم می‌سازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز اظهار داشت: از دیرباز، حب و علاقه به وطن و دینداری به عنوان دو ویژگی بارز مردمان این دیار از هر دو جهت باعث تقویت نگاه نوعدوستی و مسئولیت پذیری در قبال کمبودهای جامعه در منطقه ما بوده است.

وی با اشاره به نقش بسیار موثر مرکز یادگیری محلی بر افزایش مهارت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افزود: با تشکیل مرکز یادگیری محلی می‌توان پیوند بین سواد و زندگی را رقم زد و به امید خدا با حضور سوادآموزان، شاهد اتفاقات خوبی در این مرکز از جمله شکوفایی استعدادها و کار آفرینی خواهیم بود.

رییس اداره سوادآموزی شهرستان سقز گفت: باسواد کردن یک مادر یا پدر بیسواد، در حقیقت زمینه را برای موفقیت بیشتر دانش‌آموزان فراهم می‌کند؛ لذا توجه به حوزه سوادآموزی می تواند کمک فراوانی در بالابردن سطح دانش و آگاهی اولیا و به تبع آن سطح فرهنگ و دانش جامعه داشته باشد.

محمدامین جلالی ادامه داد: مراکز یادگیری محلی فرصت مناسبی برای مهارت‌آموزی در کنار دانش افزائی است که می بایست به این مراکز توجه خاص شود.

رئیس اداره سوادآموزی شهرستان سقز گفت: این افراد می‌توانند فارغ از کمک‌های مادی با همفکری و ایده‌های لازم برای ریشه کنی بی سوادی این نهاد مردمی و خدمتگزار را یاریگر باشند.

جلالی اظهار داشت: امروز به همت مسئولین آموزش و پرورش شهرستان، دو کارگاه خیاطی در حوزه حرفه‌آموزی مراکز یادگیری محلی در محل دبستان صداقت و هنرستان دکتر ماجدی افتتاح خواهد شد و امیدواریم در تجهیز این کارگاه‌ها از طرق مادی و معنوی از وجود خیرین بیشتر بهره بگیریم و بتوانیم اهداف افق ۱۴۰۴ که یکی از هدف‌های مهم آن ریشه کنی بی‌سوادی است محقق گردد

وی تصریح کرد: حوزه سوادآموزی بدون یاری مدارس نمی‌توانست کاری از پیش ببرد و خوشبختانه با همکاری مدیران و عوامل اجرایی مدارس و اختصاص بخشی از فضای مدارس توانسته‌ایم در امر آموزش شهروندان بی‌سواد تا حدود زیادی موفق باشیم.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول