اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بسیجی‌های تیپ ۴۸ فتح/ از خانه‌سازی در سی‌سخت تا مبارزه با آتش در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

دومین آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع بویراحمد،توسط نیروهای تیپ ۴۸فتح کهگیلویه و بویراحمد مهار شد.

بسیجی‌های تیپ ۴۸ فتح/ از خانه‌سازی در سی‌سخت تا مبارزه با آتش در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تیپ قهرمان ۴۸ فتح، در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بی‌‌نظیر و بی‌بدیلی خلق کردند و حالا که سی و اندی سال از جنگ می‌گذرد دلاور مردان در این تیپ  خدمت به مردم در همه حوزه‌ها را سرلوحه کار قرار داده‌اند.

در همین زلزله سال قبل ۲۹ بهمن سی‌سخت بلافاصله تیپ به کمک مردم آمد و تا همین امروز هم آنها را رها نکرده است.

 

به گفته سرهنگ پورملک معاون هماهنگ کننده تیپ ۴۸ فتح، در ابتدای این حادثه تیپ مردمی ۴۸ فتح با برپایی چادر اسکان و تجهیزات خودرویی سبک و سنگین و نیروی انسانی به صورت شبانه روز در منطقه، به مردم زلزله‌زده خدمت کرد.

وی افزود: کارهای دیگری مانند جابجایی اثاثیه منازل، نصب تعداد ۱۵۰ کانکس، تسطیح جاده بین باغات شهر سی‌سخت، راه‌اندازی بهداری صحرایی، حضور واحد مهندسی تیپ ۴۸فتح با تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین از دیگر اقدامات این تیپ است.

 

علاوه بر همه این کارها، تیپ ۴۸ فتح ساخت چند واحد زلزله‌زده در سی‌سخت را متقبل شده، سردار حسن حکمتیان گفت: تعداد ۱۰ باب ساختمان توسط واحد مهندسی تیپ در حال ساخت است باید با نهایت کیفیت و تا قبل از شروع فصل سرما ساخته و در اختیار مردم آسیب دیده قرار گیرد.

فرمانده تیپ ۴۸ بیان داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که مردم آسیب دیده هر چه زودتر سرپناه داشته باشند و به روال عادی زندگی خود باز گردند.

اما عصر روز گذشته جنگل‌ها و مراتع مناطقی از شهر یاسوج طعمه حریق شد که دستور اطفاء حریق توسط نیروهای یگان تیپ ۴۸ فتح صادر شد و نیروهای تیپ  سرافراز و همیشه در صحنه ۴۸ فتح به این مناطق اعزام شدند.

 

سرهنگ‌ جهانگیر پورملک معاون هماهنگ کننده تیپ ۴۸فتح در این خصوص گفت: حدود ۴۰ نفر از نیروهای تیپ به همراه ماشین آلات تاکتیکی و اطفای حریق به مناطق محل آتش‌سوزی در کهوا، وزگ و ارتفاعات قلات گسیل شدند و از ابتدای آتش‌سوزی به کار اطفای حریق مشغول شدند و بعد از ساعت‌ها تلاش توانستند این آتش‌سوزی‌ها را مهار کنند.

وی بیان کرد: تیپ ۴۸ فتح در حوادث مختلف از جمله بلایایی  طبیعی، آتش سوزی،  زلزله، سیل و ... حضور فعال و موثر دارد و در سریعترین زمان ممکن به یاری مردم می شتابد.

بسیجی‌های تیپ ۴۸ فتح نه تنها برای مهار آتش در مناطق بویراحمد پای کار بودند بلکه در حادثه آتش‌سوزی سال گذشته کوه‌های خائیز دهدشت هم به کمک شتافتند و هر جایی هم نیاز به کمک آنها بوده لحظه‌ای دریغ نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول