اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس دادگاه‌های تهران: به دنبال افزایش نظارت بر مجموعه دادگاه‌ها هستیم

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران روش ارزیابی و بازدید‌های برنامه ریزی شده در سال جدید را متفاوت با سال قبل خواند و گفت: با اهداف مشخص به دنبال این هستیم که نظارت بر مجموعه را بیشتر کنیم.

رئیس دادگاه‌های تهران: به دنبال افزایش نظارت بر مجموعه دادگاه‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین ستادی رئیس کل و سرپرستان مجتمع‌های قضایی، جلسه‌ای توجیهی و مشورتی با موضوع نحوه عملکرد هیات‌های بررسی و ارزیابی کننده عملکرد قضات و کارمندان مجتمع‌های قضایی تهران به صورت ویدئوکنفرانس و برخط برگزار شد.

یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این نشست تخصصی گفت: یکی از اهداف مهم این جلسه همفکری در خصوص نحوه ورود، ارزیابی و بررسی عملکرد مجتمع‌های قضایی اعم از سرپرستان، مدیران، کارکنان قضایی، اداری و مشکلات و معایب فیزیکی ساختمان مجتمع‌ها است که انتظار داریم این مهم به بهترین نحو مطلوب صورت گیرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: از ابتدای حضور رئیس کل دادگستری استان تهران مقرر شد به لحاظ وسعت، کثرت، گستردگی کار و تعداد مجتمع‌های قضایی، به صورت دوره‌ای از باب وظایف مدیریتی و نظارتی، حضور و سرکشی مستمر در مجتمع‌های قضایی را داشته باشیم که این مهم در سال گذشته با تلاش و جدیت توسط ستاد محاکم به نحو خوبی انجام شد.

وی بیان داشت: از جمله نتایج بازدید و ارزیابی‌های تخصصی آشنایی مدیران و مسئولان قضایی محاکم و استان تهران با کم و کاستی‌های موجود و تلاش در رفع موانع و بهبود عملکرد کمی و کیفی قضایی _ اداری است.

جعفری روش ارزیابی و بازدید‌های برنامه ریزی شده در سال جدید را متفاوت با سال قبل خواند و افزود: امسال سعی شده است با همفکری، نوآوری و استفاده از روش‌های علمی و کاربردی با کمک و بهره‌گیری از تخصص قضایی و مدیریتی سرپرستان مجتمع‌ها و سایر همکاران قضایی و اداری مجتمع‌های دیگر با توجه به انتظارات و دستورالعمل‌ها یک برنامه ریزی دقیق و زمانبندی شده داشته باشیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، یکی دیگر از اهداف این نشست را همفکری و نزدیک شدن سلایق و روش‌ها خواند و گفت: ما با اهداف مشخص به دنبال این هستیم که نظارت بر مجموعه را بیشتر کنیم و این به معنای آن نیست که با شناسایی کمبود‌ها و ضعف ها، عملکرد همکاران تضعیف می‌شود؛ بلکه با شناسایی ضعف‌ها با ارائه راهکار‌های علمی و عملی بدنبال تقویت اصولی و کیفی عملکرد همکاران در مجتمع‌ها هستیم.

جعفری در بخش دیگر صحبت‌های خود به مقایسه و ارزیابی، بازدید‌های سال قبل و برنامه ریزی انجام شده در سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته مسائل شکلی مانند اوقات رسیدگی، دفاتر نوبت دهی اجرای احکام، نظم بایگانی و... شعب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و بیشتر به دنبال رفع ایرادات شکلی بودیم؛ اما در سال جاری یکی از اهداف مهم این است که توانمندی‌های همکاران قضایی شعب را از لحاظ کیفی بیشتر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم که این خود می‌تواند منشا برکات زیادی باشد و نتیجه بررسی به رئیس کل و مراجع نظارتی استان تهران جهت استحضار و بهره‌برداری لازم و همچنین مجتمع مربوطه جهت استفاده در راستای اصلاح بیشتر امور ارسال خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار داریم همه همکاران نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع، نداشتن پرونده‌های معوقه، سامان دادن به امور قضایی و اداری و ... را در سرلوحه کار‌های خود قرار دهند تا بتوانیم در مسیر خدمت رسانی موفق و موثر باشیم.

در این نشست تخصصی معاونین ستادی رئیس کل محاکم و سرپرستان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار‌ها پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول