اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سپردن مسؤولیت به اهلش جزو تکالیف جمعی است/ هویت یک جامعه به کارکردش است

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه جامعه از نظر قرآن دارای اراده و اختیار است و این کارکرد سرنوشت فرد و جامعه را تعیین می‌کند، گفت: امانتداری و سپردن مسؤولیت به اهلش از تکالیف جمعی است.

سپردن مسؤولیت به اهلش جزو تکالیف جمعی است/ هویت یک جامعه به کارکردش است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی در استان گلستان به روایت اسناد ساواک در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، اظهار کرد: اسلام همان‌طوری که یک فرد را دارای اختیار می‌داند، همانطور جامعه را دارای اختیار می‌داند و این اختیار را در سرنوشت‌شان مهم شمرده است.

وی تصریح کرد: جامعه از نظر قرآن دارای اراده و اختیار است و این کارکرد سرنوشت فرد و جامعه را تعیین می‌کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تکالیف جامعه اسلامی در آیات قرآن مشخص است، افزود: یکی از تکالیف جامعه برپایی عدالت است، اقامه قسط یک تکلیف جمعی است و نماد برقراری عدالت توسط جامعه و حکومت است.

علوی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های جامعه مبارزه با طاغوت است، افزود: اسلام اجازه نمی‌دهد که مردم در مقابل طاغوت سکوت کنند استکبارستیزی از مولفه‌های انقلاب اسلامی است.

 

* ستم‌ستیزی و مبارزه با ستم یک تکلیف جمعی و از وظایف جامعه است

وی با بیان اینکه ظلم‌ستیزی و مبارزه با ستم یک تکلیف جمعی و از وظایف جامعه است،گفت: جامعه اراده دارد و می‌تواند با ظلم مبارزه کند.

وزیر اطلاعات؛ یکی دیگر از تکالیف را در خیرخواهی برشمرد و افزود: امت اسلام کارشان باید دعوت به خیر باشد امانتداری و سپردن مسؤولیت به اهلش از تکالیف جمعی است.

علوی تاکید کرد: اگر جامعه در مبارزه با ستم مجاهدت کرد و در جهت خیرخواهی و نجات مظلومان حرکت کرد سرنوشت او با عزت رقم می‌خورد در غیر این‌صورت با ذلت مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: ملت‌های گذشته قومی بودند و با کارنامه‌ای که داشتند و عمل کردند و شما نتیجه کارنامه خودتان را می‌بینید.

وزیر اطلاعات افزود: قرآن همانطوری که یک فرد را دارای فرهنگ می‌داند یک جامعه را نیز دارای یک فرهنگ می‌داند هر ملتی با سنت‌هایی که داشته سرنوشت خود را تعیین میکند.

علوی گفت: اگر سیره و سنت یک جامعه او را به عزت رسانده همان‌ها شما را به عزت می‌رساند همانطوری که برای آبروی خودمان تلاش می‌کنیم ملت‌ها را دارای حیثیت و آبروی جمعی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه حیثیت جامعه اسلامی در بهترین امت بودن است، افزود: به دلیل اینکه امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و به عنوان یک امت معتدل شناخته شده است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: همانطوری که یک انسان نتیجه کارکردش دامن او را می‌گیرد و عایدش می‌شود اگر جامعه‌ای به فساد آلوده شوند فقط تنها دامن خودش را نمی‌گیرد بلکه دامان همه را خواهد گرفت.

* درس آموختن از تاریخ کارنامه یک ملت می‌تواند عامل ذلت‌آفرین را با اراده آن ملت بردارد

علوی با تاکید بر اینکه هویت یک جامعه به کارکردش است که می‌تواند ریل‌گذاری آینده جامعه را ترسیم کند، گفت: درس آموختن از تاریخ و آموزنده‌های کارنامه یک ملت می‌تواند عامل ذلت‌آفرین را با اراده آن ملت بردارد.

وی از دلسوزان جامعه خواست تا کوشش کنند و حقایق تاریخ را به نسل‌های آینده منتقل کنند برای پیروزی انقلاب اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده و در مبارزه با طاغوت نباید دچار فراموشی شویم و مبارزه میراث‌داران گذشته را باید مطالعه و به نسل بعدی منتقل کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: اسناد ساواک بخشی از تاریخ مبارزاتی هر گوشه از کشور است این اسناد گفته در این مبارزات چه بزرگان، نخبگان، روحانیت، کسبه و اقشاریان مختلفی را در انقلاب و پیروزی آن نقش‌آفرینی کردند.

 

علوی با اشاره به اینکه حرف استکبار برای ما اعتبار ندارد، گفت: دشمن با استناد به اسناد ساواک در مبارزه با طاغوت فهمیده که چه دستاوردهایی برای انقلاب اسلامی به دست آمده است.

به گفته وی؛ چندین استان در تهیه مجموعه‌های چند جلدی از مبارزان مردم و نخبگان استان در مبارزه با طاغوت گام برداشتند.

* گرگان تاریخ پرستاره از نخبگان دارد و فیلسوفان نام‌آوری دارد

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه استان گلستان در طول تاریخ یک استان زرخیز فکری بوده است، گفت: بخشی از مبارزه با طاغوت در این اسناد تاریخی به رشته تحریر آمده است، در گرگان چهره‌های برجسته علمی وجود دارد که در اسناد تاریخی به آن اشاره شده است.

علوی با اشاره به اینکه گرگان تاریخ پرستاره از نخبگان دارد و فیلسوفان نام‌آوری دارد، افزود: این منطقه فقهای برجسته‌ای در خود جای داده است سیاستمداران فقیه و ارزشمندی هم در آن بودند و عارفان زیادی در خود جای داده است همیشه آسمان گرگان با این ستارگان درخشان زینت خاصی به خود گرفته است.

وی ابراز کرد: حضور بزرگان علما و روحانیت بر فرهیختگی و ادب قاطبه مردم استان گلستان و اقوام مختلف افزوده است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی گرگان را به کاروان نهضت امام پیوند زد و مبارزه و انقلابی‌گری این مردم در تاریخ زبانزد است.

انتهای پیام/83001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول