اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کاربردهای خاص «لیزردرمانی» در درمان «دردها»

فیزیوتراپیست گفت: لیزر می‌تواند التهاب و ورم دیسک را کاهش دهد و درد بیمار را کم کند تا بیمار بتواند به زندگی عادی خود برگردد و با ادامه تمرینات درمانی بتواند از کارهای روزانه دور نماند.

کاربردهای خاص «لیزردرمانی» در درمان «دردها»

 شقایق فولادوندی، فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «فوائد درمان دردها به روش لیزر درمانی»،گفت: لیزر تراپی و لیزر درمانی جز روش‌های درمانی است که در فیزیوتراپی و درمان مشکلات عضلانی‌،اسکلتی کاربرد دارد. 

وی ادامه داد: این روش، روشی کاملا علمی بر پایه اصول پزشکی است و کاربرد وسیعی در درمان انواع مختلف مشکلات اسکلتی عضلانی داشته و توسط افراد متخصص در امر فیزیوتراپی انجام می‌شود که به صورت لیزر پرتوان و کم توان استفاده می‌شود. 

وی با اشاره به کاربردهای لیزر درمانی، بیان داشت:در درمان مشکلات عضلانی، اسکلتی با منشا دیسکوپتی اسکلتی، عضلانی،گردن دردها، آرتروز مفاصل، التهاب تاندونی و مفصلی مثل دردهای شانه، زانو، هیپ و همچنین اختلالات اعصاب محیطی، سیاتیک و بسیاری از مشکلاتی که مربوط به سیستم عضلانی اسکلتی است کاربرد دارد.

این فیزیوتراپیست عنوان کرد: لیزر با عمق نفوذ بالایی که دارد و اینکه از سطح سلولی می‌تواند سوخت و ساز سلولی را بالا ببرد و ترمیم را از سطح سلولی آغاز کند به عنوان مدالیته درمانی و ترمیمی در روند بهبود و مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار تاثیرگذار و مفید است. 

فولادوندی تصریح کرد:همچنین در کاهش درد در مشکلات عضلانی اسکلتی با ترشح هورمون‌های کاهنده درد می‌توانند در کاهش درد بیماران بسیار موثر واقع شوند و اینکه ما می‌توانیم از دو مدل لیزر کم توان و پرتوان  در لیزر درمانی و کمک به کاهش درد بیماران و ترمیم در بافت‌های عصبی اسکلتی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است لیزر تراپی توسط متخصصین فیزیوتراپی در امر درمان انجام شود؛ زیرا اگر توسط غیر درمانگر و غیر متخصص انجام شود،ممکن عوارضی را در پی داشته باشد. 

این فیزیوتراپیست اظهار داشت: یکی از کاربردهای بسیاری که لیزر تراپی دارد در امر درمان کمردرد و به خصوص التهابات ناحیه دیسک و فشار بر روی عصب‌های نخاعی که از طریق دیسک وارد می‌شود و موجب التهاب عصب‌های نخاعی می‌شود، است.

فولادوندی خاطرنشان کرد: ایجاد مورمور و گزگز شده و حتی باعث التهاب در عصب‌هایی که از ناحیه دیسک‌های گردنی تحت فشار هستند می‌شود؛ چه در ناحیه گردن و کمر و کلا در ناحیه ستون فقرات که شیوع در کمر و ستون فقرات کمری بیشتر است.

وی افزود: مقالات نشان دادن که لیزر بخاطر خاصیت‌هایی که دارد می‌تواند التهاب و ورم دیسک را کاهش دهد و درد بیمار را کم کند تا بیمار بتواند به زندگی عادی خود  برگردد و با ادامه تمرینات درمانی بتواند از کارهای روزانه و تخصصی خودش دور نماند.

این فیزیوتراپیست گفت: استفاده از لیزر درمانی در آسیب‌های ورزشی به دلیل اینکه اثرات فوری لیزر تراپی به خصوص لیزر پرتوان می‌تواند کمک به رفع آسیب‌هایی که به سیستم عضلانی و یا بافتی ورزشکاران وارد شده کند مفید است.

فولادوندی ابراز داشت: به این دلیل که لیزر اثرات کاهنده درد و در عین حال به دنبال زمان طولانی تر ترمیم را هم در پی دارد، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و می‌تواند ورزشکاران را با انجام تمرینات و درمان با نظر فیزیوتراپیست و ورزش‌های خاص درمانی به زمین بازی برگرداند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول