اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر سوریه در اردن: روابط دمشق و امان در حال بهبود است

سفیر سوریه در اردن ضمن درخواستِ ازسرگیری سفرهای هوایی میان دو کشور از بهبود روابط دمشق و امان خبر داد و گفت، روابط در آینده نزدیک پیشرفتی چشم‌گیر خواهد داشت.

سفیر سوریه در اردن: روابط دمشق و امان در حال بهبود است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عصام نیال» سفیر سوریه در اردن از دولت این کشور خواست تا تردد میان دو کشور را تسهیل کند و سفرهای هوایی میان دمشق و امان از سر گرفته شود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه سوری «الوطن» تصریح کرد که در دیدار با «وجیه عزایزه» وزیر حمل و نقل اردن از او خواسته تا تردد کامیون‌ها میان دو کشور تسهیل شود و مشکلات فراروی رانندگان کامیون سوریه حل و فصل شود.

سفیر سوریه در اردن با مثبت و سازنده توصیف کردن این دیدار تاکید کرد: «روابط میان دو کشور امروز در مسیر بهبود قرار دارد و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشم‌گیری خواهد بود».

وی تصریح کرد که دیدارش با وزیر حمل و نقل اردن بر بازگشایی گذرگاه‌ها میان دو کشور برای تسهیل تردد شهروندان و از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی متمرکز بود. چنین دیدارهای زمینه‌ساز بهبود روابط میان دو کشور در تمامی سطوح است.

سوم می جاری، وزارت کشور اردن از بازگشایی دو گذرگاه زمینی مرزی با سوریه و عربستان سعودی پس از آن‌که در راستای تدابیر پیشگیرانه همه‌گیری کرونا به مدت نه ماه بسته بود، خبر داد.

۲۳ می جاری، یک هیأت تجاری اردنی به ریاست «نائل الکباریتی» رئیس اتاق بازرگانی اردن برای بررسی روابط اقتصادی با دمشق، وارد سوریه شد.

او در اکتبر گذشته الکباریتی با «طلال البرازی» وزیر بازرگانی داخلی و حمایت از مصرف کننده در دولت سوریه دیدار و در خصوص فعالسازی و توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری میان دو کشور رایزنی کرده بود.

محدودیت‌های اداری و اقدامات تحمیلی بر نحوه مبادله کالا و هزینه‌های مالی مربوط به ترانزیت ، دو مسئله مهم در مبادلات تجاری اردن و سوریه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول