اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس از توضیحات وزیر راه درباره توقف پروژه کنارگذر ورزقان قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم تکمیل و توقف پروژه کنار گذر ورزقان قانع شدند.

مجلس از توضیحات وزیر راه درباره توقف پروژه کنارگذر ورزقان قانع شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز (دوشنبه 9 خرداد 1400) مجلس شورای اسلامی سوال ملی الهوردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل نشده پروژه کنارگذر ورزقان به نوردوز در دستورکار  قرار گرفت.

نماینده سوال کننده در طرح سوال خود از وزیر راه اظهار داشت: با توجه به مسائل پیچیده سیاسی و مدیریتی که در شهرستان ورزقان و استان آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر وجود داشته، این پروژه با حضور چند وزارتخانه از جمله راه، کشور و صنعت و عناصری از وزارت اطلاعات کلید خورده است.

وی افزود: در سال 91 قرار شد شرکت ملی صنایع مس ایران این پروژه را که به معدن مس سونگون هم راه دارد، تامین مالی کند، اما اطلاعات آن توسط آقای وزیر به درستی بیان نشد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه ورزقان یک راه اصلی درست ندارد، ادامه داد: مطالعات مربوط به فازهای یک و دو این پروژه همگی مؤید این است که بزرگراه از جنوب ورزقان عبور می‌کند، اما خبری از تکمیل آن نیست.

* اسلامی: اجازه رفع توقف پروژه را بدهید، ما نیز تلاش می‌کنیم تا تکمیل شود

پس از طرح سوال این نماینده،‌ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه کنارگذر ورزقان ترکیبی است از پروژه بین المللی ورزقان، خواجه، تبریز، اظهار داشت: بخشی از پروژه که 120 کیلومتر است، مطالعه آن از سال 86 آغاز شده و در سال 87 تصویب شده و فرایندی که برای تامین اعتبار طی کرده، به گونه‌ای بوده است که تا سال 97 کمتر از 20 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: در این دوره وزارت با رایزنی‌های صورت گرفته برای جذب مشارکت بخش خصوصی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که 60 کیلومتر از 120 کیلومتر این پروژه در قالب 5 قطعه در دست اجراست و حدود 90 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده مابقی آن نیز تکمیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای آینده بزرگراه تبریز ـ اهر به طول 90 کیلومتر افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: این پروژه نیز سهم خود را در ساماندهی ترافیک مسیر ایفا می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه و در واکنش به اظهارات نماینده ورزقان که توضیحات وی را غیرواقعی می‌خواند خطاب به وی گفت: شما دستور توقف پروژه را گرفتید و 10 ماه است که آن را متوقف کرده‌اید، اما این پروژه مثل همه پروژه‌ها سلسله مراتبی از جهت فنی دارد که باید طی شود؛ از جمله اینکه در شورای فنی استان نیز باید بررسی شود.

اسلامی تأکید کرد: در عین حال این وظیفه ماست و هیچ تقابلی با هم نداریم و پیگیری می‌کنیم که مشکل حل شود. شما هم اجازه دهید و همراهی کنید تا این پروژه بیش از این متوقف نشود.

پس از توضیحات وزیر راه، دهقانی نماینده ورزقان، با بیان اینکه آنچه وزیر گفت همه‌اش دروغ است، اعلام کرد که قانع نشده و خواستار به رأی گذاشتن سوال شد.

در نهایت نمایندگان با 129 رأی موافق از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن توضیحات وزیر راه و شهرسازی را قانع کننده تشخیص دادند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول