اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو ارشد حماس: پرونده تبادل اسرا ارتباطی با بازسازی نوار غزه ندارد

عضو ارشد جنبش حماس در پاسخ به تل‌آویو که بازسازی نوار غزه را به حل پرونده اسرای صهیونیست، منوط می‌کند، گفت که اسرائیل باید بفهمد سربازانش بدون پرداخت بهای مد نظر مقاومت آزاد نخواهند شد.

عضو ارشد حماس:  پرونده تبادل اسرا ارتباطی با بازسازی نوار غزه ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، می‌گوید که پرونده تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی با بازسازی نوار غزه ندارد و سران اشغالگر باید برای ارتکاب جنایات جنگی بازخواست و محاکمه شوند.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «اشغالگر اسرائیلی باید بفهمد که سربازانش بدون پرداخت بهایی که مقاومت می‌خواهد، آزاد نخواهند شد. مقاومت نیازی به بازسازی [نوار غزه] برای ارتقای توانمندی‌های خود ندارد».

این رهبر حماس افزود: نوار غزه ۱۵ سال است که تحت محاصره است و با این وجود مقاومت توانست از آن دفاع کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت تسریع تشکیل یک رهبری ملی یکپارچه و اصلاح سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد و گفت که باید یک شورای ملی فلسطینی انتخاب شود و وضعیت داخلی فلسطین مجددا سازمان‌دهی شود. تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین بدون برگزاری انتخابات مشکلی را حل نخواهد کرد. 

رضوان در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد که جنبش حماس هرگز اشغالگر اسرائیلی را به رسمیت نخواهد شناحت و از معیارها و استانداردهای ملی خود پایین نخواهد آمد.

اظهارات گابی اشکنازی در مصر

این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که روز گذشته (یک‌شنبه - ۳۰ می) به مصر سفر کرد، دیشب در دیدار با «سامح شکری» همتای مصری تاکید کرد: «اسرائیل پیش از مختومه شدن قضیه اسرای اسرائیلی در غزه، اجازه بازسازی این منطقه را نخواهد داد. اسرائیل تلاش خواهد کرد که حماس از قضیه بازسازی غزه بهره‌برداری نکند».

وی تصریح کرد: «ما اجازه نخواهیم داد که بازسازی نوار غزه به ترمیم و بازسازی توامندی‌های جنبش حماس منجر شود. آنها بدون حل و فصل قضیه اسرا و مفقودین اسرائیلی، در قضیه بازسازی پیشرفتی نخواهند داشت».

شرط حماس برای آزادی سربازان صهیونیست

 جنبش حماس تاکنون بارها اعلام کرده که تنها راه آزادی نظامیان صهیونیست، تبادل واقعی اسرا است و باید یک معامله واقعی، از طریق مذاکرات غیرمستقیم صورت گیرد.

 «آرون شاؤول» و «هدار گولدین» دو اسیر صهیونیستی هستند که رژیم صهیونیستی اطلاعی از سرنوشت آنها ندارد و مدعی است که این دو نظامی در جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی کشته‌ شده‌اند و حماس تنها جسد آن‌ها را به همراه دیگر اسرای صهیونیستی در اختیار دارد. در مقابل مقاومت فلسطین نیز تاکنون از ارایه اطلاعات درباره این دو نظامی خودداری کرده و تلاش دارد از طریق عملیات تبادل اسرا هزاران اسیر فلسطینی را آزاد کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول