اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مشارکت گسترده در انتخابات امنیت را به دنبال خواهد داشت

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ضامن بقای کشور است و امنیت را به دنبال خواهد داشت و موجب رشد اقتصای و از بین رفتن موانع هم خواهد شد.

مشارکت گسترده در انتخابات امنیت را به دنبال خواهد داشت

کیومرث یزدان پناه عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مقبولیت و مشروعیت هر کشور به میزان مشارکت مردم بستگی دارد، گفت: مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ضامن بقای کشور و ستون امنیت جامعه است. البته ایران دارای الگوی جدید بوده به طوری که جمهوری اسلامی با رویکرد و فرایند متفاوتی روی کار آمد و مبتکر روشی نوین در جمهوریت در دنیا بود که دستاورد بزرگ آن میان دین و دموکراتیک با عنوان مردم سالاری دینی است.

وی افزود: مشارکت دارای دو بخش کمی و کیفی بوده که حضور مردم در پای صندوق های رای از مهم ترین محورهای نظام محسوب می شود. هر چقدر مشارکت مردم بیشتر و بر مبنای آگاهی، شناخت و عقلانیت سیاسی باشد در سرنوشت کشور تاثیر گذار است.

دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به اصول حاکم بر جمهوری اسلامی همه چیز به رای مردم متکی است و رای مردم به میزان قابل توجهی کشور را در مسیر رشد قرار می دهد که اگر از سوی دیگر مشارکت کم باشد با مسائلی مثل هجوم بیگانگان رو به رو خواهیم شد.

یزدان پناه اضافه کرد: مردم ایران بدانند با تمام فرازو فرودها ، عمل های مایوس کننده و تبلیغات منفی و کاذب که برای مشارکت نکردن مردم در انتخابات وجود دارد حضور ملت و به خصوص نخبگان در سرنوشت کشور موثر است البته باید بگویم ضمن توجه به اساس مشارکت گسترده نباید از اصل حضور هوشمندانه، آگاهانه و عاقلانه دور شویم.

وی با بیان اینکه آگاهی سیاسی و اجتماعی رکن مهم در سرنوشت کشور است، ادامه داد: اگر مشارکت مردم از روی احساسات و بدون شناخت از کاندیداها انجام شود مشکلات بسیاری  در آینده ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول