اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رحمانی: مسببان شرایط فعلی مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند

نماینده مردم مشهدر مجلس با بیان اینکه آقای جهانگیری در صورت تأیید صلاحیت هم موفقیتی نداشت ،گفت: چرا باید شورای نگهبان صلاحیت کسی را که همه مشکلات فعلی نتیجه بی‌تدبیری‌های اوست را تأیید کند آیا این ظلم به مردم نیست.

رحمانی: مسببان شرایط فعلی مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان به دنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه رد صلاحیت این تعداد از کاندیداها باعث پایین آمدن مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد گفت: همانطور که رهبری هم در دیدار نمایندگان مجلس بیان کردند،کسانی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند، دلسوز مردم نیستند. مشارکت پایین بیش از اینکه به تأیید صلاحیت‌ها مربوط باشد به عملکرد هشت ساله این تفکر در کشور مربوط است. هشت سال همه ظرفیت‌های داخلی کشور معطل مذاکره و برجام شد و در نهایت هم هیچ نتیجه ملموسی نداشت.

وی افزود: قدرت خرید مردم در پی بی‌تدبیری‌های متعدد دولت تدبیر و امید به شدت کاهش پیدا کرده است. مردم از صفوف مرغ و گوشت و کالاهای اساسی خسته شده‌اند هیچ عاملی همانند عملکرد هشت ساله این دولت در مشارکت اثرگذار نبوده است و حال کسانی که خودشان از مسببان شرایط فعلی هستند مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبری فرمود دشمنان از همه امکانات خود استفاده می‌کنند تا انتخابات مایه سرشکستگی ملت شود و برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته حرف بدخواهان را ادامه می‌دهند، اصلاح طلبان باید بدانند که همصدایی با دشمن جز ذلت و خواری به دنبال نخواهد داشت، کسی که نگران آینده کشور و معتقد به اصول انقلاب اسلامی باشد مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت نمی‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری در صورت تأیید صلاحیت هم موفقیتی نداشت، مردم فراموش نکرده‌اند که ایشان در مناظرات انتخاباتی سال96 چطور صحبت کردند و چه وعده‌هایی دادند، کدام یک از آن وعده‌ها عملی شده که رضایت مردم را در پی داشته باشد و دوباره مردم به این تفکر رأی بدهند چه حرف و برنامه جدیدی ایشان برای کشور دارند، اگر برنامه‌ای برای اشتغال و مهار تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم داشتند باید در این 8 سال عملیاتی می‌کردند در حالی که پس از گذشت 8 سال ایشان طوری از گفتن مشکلات مردم بغض می‌کنند که گویی در این 8 سال شخص دیگری معاون اول رئیس جمهور بوده است. مردم دیگر فریب این بازی‌های انتخاباتی را نمی خورند و اگر ایشان در عرصه انتخابات باقی می ماند هم اقبالی متوجه ایشان نبود.

وی افزود:‌چرا باید شورای نگهبان صلاحیت کسی را که همه مشکلات فعلی نتیجه بی‌تدبیری‌های اوست را تأیید کند آیا این ظلم به مردم نیست که دوباره یک شخص ناکارآمد که هیچ یک وعده‌های خود را در این سال‌ها عملی نکرده است را تأیید کند؟ به کدام دلیل باید ایشان دوباره تأیید صلاحیت میشد، اتفاقا باید از کسانی که از شورای نگهبان انتقاد می‌کنند سوال کرد که به چه دلیل و با توجه به کدام عملکرد آقای جهانگیری باید دوباره تأیید صلاحیت می شد؟مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد و کسی که این شرایط را ندارد اصلا نباید در انتخابات ثبت نام می‌کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه شرایط کنونی اقتصاد حاصل بی‌ تدبیری ها و سوء مدیریت دولت روحانی است، این عزیزان به جای انتقاد باید نسبت به بلایی که در این سال‌ها بر سر اقتصاد کشور آوردند پاسخگو باشند.دولت روحانی آن زمان که فرصت اصلاحات ساختاری و یکسان‌سازی نرخ ارز را داشت اقدامی نکرد و نتیجه عملکرد دولت چیزی است که اکنون می‌بینیم. دولتی که با شعار ایجاد رونق اقتصادی روی کار آمد، خرابی‌های بسیاری ایجاد کرد. تورم بی سابقه 800 درصدی نرخ ارز تا تورم 75 درصدی اقلام خوراکی از دستاوردهای این دولت بود. چه کسی باید پاسخگویی تورم سال‌های گذشته باشد در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب رقم‌های ۳۱٫۲ و ۴۱٫۲ درصد تورم داشتیم کجاست رونق اقتصادی که بنا بود محقق شود. چه کسی پاسخگوی سرمایه‌های از دست رفته مردم در بازار سرمایه است؟ نمی‌شود از طرفی از مردم دعوت به سرمایه‌گذاری در بورس کرد و در برابر نابودی سرمایه مردم هیچ اقدامی نکرد. بیش از یکسال است که بورس وضعیت نابسامانی دارد و دولت هیچ اقدام کارآمدی در این زمینه نداشته است

رحمانی در پایان گفت: سخنان این افراد در نقد عملکرد شورای نگهبان برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد ضعیف دولت روحانی است، وعده‌های مکرری که هیچ یک عملیاتی نشد و مردم را از تغییر شرایط ناامید کرد، لذا هیچ دلیلی جز عملکرد ضعیف دولت در کاهش مشارکت تأثیرگذار نیست و ارتباطی به اقدام شورای نگهبان در عمل به قانون ندارد اما با این حال بنده معتقدم اگر کسی باشد که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد، می‌تواند موجب افزایش مشارکت مردم شود و ان‌شاءالله مردم  با بصیرت و با انتخاب آگاهانه حماسه دیگری در جهت تحقق دولت جوان انقلابی خلق خواهند کرد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول