اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف آمریکایی: نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را هدایت می‌کنند

سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق تاکید کرد که نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را هدایت می‌کنند و نقش ائتلاف تنها آموزش نظامی و ارائه مشورت است.

ائتلاف آمریکایی: نیروهای عراقی نبرد علیه داعش را هدایت می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واین ماروتو»، سخنگوی رسمی نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت هدایت آمریکا، امروز (یک‌شنبه - ۳۰ می)، تصریح کرد که مأموریت این ائتلاف در عراق برای شکست داعش از جنگ مستقیم به پشتیبانی بیشتر از نیروهای عراقی، از جمله مشاوره و آموزش تبدیل شده ست، و نیروهای عراقی نبردها علیه داعش را رهبری می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تصریح کرد: «ماموریت [اصلی] ائتلاف تغییر نکرده است. ما به دعوت رسمی دولت عراق برای غلبه بر داعش و بقایای  آن در بخش‌های مشخصی در عراق و سوریه حضور داریم. همکاری‌های ائتلاف در بخش تبادل اطلاعات، ارائه اطلاعات امنیتی، نظارت، خدمات لجستیک، ارائه مشورت و کمک به افزایش توانمندی‌های نیروهای عراقی در دو  سطح عملی و راهبردی ادامه دارد».

سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش افزود که هرگاه دولت عراق بخواهد، از نیروهای امنیتی این کشور پشتیبانی هوایی نیز می‌شود.

وی تاکید کرد که در حال حاضر این نیروهای عراقی هستند که به صورت مستقیم نبردها علیه داعش را به صورتی موفق و کاملا حرفه‌ای هدایت می‌کنند و ماموریت ائتلاف در شکست داعش از جنگ مستقیم به حمایت جنبی از طریق ارائه مشاوره و آموزش در سطحی بسیار بالا تبدیل شده است.

واین ماروتو در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: «ائتلاف به نظارت بر اجرای برنامه صندوق تأمین سلاح و آموزش برای مبارزه با داعش ادامه خواهد داد. ایالات متحده نیز همچنان به تأمین تجهیزات لجستیک، خدمات، اصلاح زیرساخت‌ها، تعمیر و تأمین سلاح و مهمات به نیروهای عراقی ادامه خواهد داد».

وی در پایان تصریح کرد که ​ نیروهای امنیتی عراق با نیروهای ائتلاف شریک‌اند و هر دو به یک هدف مشترک پایبندند که شکست داعش و بقایای آن و ایجاد ارکان لازم برای پیگیری افزایش ثبات در منطقه است.

 واشنگتن با وجودگذشت حدود یک سال و نیم از تصویب طرح پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق، همچنان بر ادامه حضور خود در این کشور تاکید دارد و در واکنش به تداوم نقض‌های حاکمیتی مستمر عراق، آنچه را که بازوهای ایران در منطقه می‌خواند، عامل نقض حاکمیت عراق قلمداد می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول