اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعیین معیار انتخاب شرکت‌های حسابرسی از سازمان‌های دولتی و نهادها

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران گفت: در این طرح معیارهایی برای شرکت‌هایی که برای حسابرسی سازمان‌های دولتی و نهادها انتخاب می‌شوند قرار داده شده است.

تعیین معیار انتخاب شرکت‌های حسابرسی از سازمان‌های دولتی و نهادها

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 خرداد) و در تشریح گزارش این کمیسیون درباره کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران اظهار داشت:‌ با این اصلاحیه سطح حسابرسی ارتقا داده می‌شود و این ماده واحده جایگزین بند (د) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی- مصوب 21 / 10 / 1372 حذف و متن ماده واحده جایگزین تبصره (5) قانون مذکور می شود.

وی افزود: بر اساس قانون سال 72؛ حسابرسی به شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی به حسابرسان خصوصی واگذار شد و از این رهگذر تخلفاتی در حسابرسی شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی ایجاد شد حال براساس ماده واحده  طرح جدید مجلس، کمیته انتخاب کننده‌ای پیش بینی شده و معیارهایی برای شرکت‌هایی که برای حسابرسی سازمان های دولتی و نهادها انتخاب می‌شوند قرار داده شده است تا شرکت‌های انتخاب شونده صلاحیت حسابرسی شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی را دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: این ماده واحده جایگزین مصوبه سال 72 می‌شود و اقدام مهمی در شفافیت صورت‌های مالی شرکت های دولتی و نظارت بر عملکرد حسابرسی این شرکت‌ها و ارتقاء نظارت نهادهای نظارتی مجلس و دیوان محاسبات خواهد بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول