اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

فضاپیمای باری چینی در مدار قرار گرفت

چین فضاپیمای باری حامل تجهیزات، سوخت و اقلام مورد نیاز ایستگاه فضایی خود را با استفاده از یک موشک «لانگ مارچ ۷ با موفقیت به فضا فرستاد.

فضاپیمای باری چینی در مدار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، چین فضاپیمای باری حامل تجهیزات، سوخت و اقلام مورد نیاز ایستگاه فضایی «تیان‌گونگ ۲» را با موفقیت به فضا فرستاد.

طبق گزارش آژانس سفینه‌های حامل سرنشین، موشک «لانگ مارچ ۷» که فضاپیمای باری «تیانژ و-۲» را حمل می‌کرد، از مرکز پرتاب ون چانگ در جزیره هاینان چین به فضا رفت و محموله این موشک حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب از آن جدا و وارد مدار مخصوص خود شد.

این آژانس اعلام کرد، فضاپیمای «تیانژ و-۲»  پس از ۶۰۴ ثانیه از موشک جدا شد و وارد مدار تعیین شده خود شد و پرتاب با موفقیت کامل انجام شد.

پرتاب فضاپیمای «تیانژ و-۲» یکی از ۱۱ مأموریتی است که چین برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی خود تا پایان سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده است.

هائو چون، مدیر آژانس سفینه‌های حامل سرنشین چین گفت: در طول ساخت ایستگاه فضایی، سفینه های باری همیشه پیش از مأموریت‌های خدمه پرتاب می‌شوند؛ ابتدا لوازم یدکی و تجهیزات لازم و سپس خدمه به فضا می‌روند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول