اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

51 هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق / باید 2 هزار مگاوات برق ماینرها را ضابطه‌مند کنیم

نماینده آباده در مجلس با بیان اینکه 51 هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق است گفت: متاسفانه دولت فقط 17 درصد اعتبارات را به وزارت نیرو تخصیص داده است.

51 هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق / باید 2 هزار مگاوات برق ماینرها را ضابطه‌مند کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رحیم زارع نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 9 خرداد 1400) در جلسه علنی و بعد از گزارش وزیر نیرو در باره دلایل خاموشی‌های برق اظهار داشت: متاسفانه فقط 17 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده مجلس به وزارت نیرو در بودجه توسط دولت تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو 23 هزار و 400 میلیارد تومان به تولیدکنندگان، 20هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی، 3 هزار و 800 میلیارد تومان به پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان تجهیزات بدهکار بوده و 4 هزار و 400 میلیارد تومان نیز سایر بدهی‌های این دستگاه است افزود: در مجموع این وزارتخانه 51 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی به صنعت برق دارد که توانسته برای آنها مشکلاتی را ایجاد کند.

نماینده آباده در مجلس تصریح کرد: ظبق قانون برنامه پنجم توسعه کشور 25 هزار مگاوات تولید برق پیش‌بینی شده بود که تاکنون عملکرد وزارت نیرو بیش از 50 درصد بوده  که تا سال 1399 طبق برنامه ششم توسعه 11 هزار مگاوات برق به مدار آمده است.

وی گفت: باید 2 هزار مگاوات برق مصرفی در ماینرها را ضابطه‌مند کنیم.

زارع افزود: چرا دولت فقط 17 درصد اعتبارات بودجه‌ای وزارت نیرو را داده است اما شرح وظایف و برنامه‌های آن طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه باید پیش برود.

نماینده آباده در مجلس اظهار داشت: نظام‌مند کردن ماینرها و تولید رمزارزها به مجلس بازمی‌گردد و نمی‌توانیم این ارزش افزوده را از بین ببریم، ولی باید هرچه سریع‌تر آن را قانونمند کنیم.

زارع اضافه کرد: نسبت به 50 سال گذشته 40 درصد کاهش بارندگی داریم و قطعا در زمستان هم شاهد قطعی برق خواهیم بود.

وی در پایان افزود: در مناطق محروم بین 4 تا 6 ساعت قطعی برق در روز وجود دارد که بر مشکلات مردم افزوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول