اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پاسخ اتحادیه ناشران به فروشنده اینترنتی کتاب: مجوز حراج کتاب به هیچ سایتی ندادیم

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: فعالیت‌های اتحادیه و صدور هر گونه مجوز بر اساس مفاد قانونی بوده و برای هیچ سایت اینترنتی مجوز فعالیت و اجازه حراج کتاب ندادیم.

پاسخ اتحادیه ناشران به فروشنده اینترنتی کتاب: مجوز حراج کتاب به هیچ سایتی ندادیم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزارش فارس، در پی انتشار گزارشی از سوی خبرگزاری فارس با عنوان تخفیف‌های نجومی در بازار مجازی کتاب/ یک فروشنده اینترنتی: اتحادیه ناشران مافیاست! در موضوع فروشگاه‌های مجازی کتاب و تخفیف‌های نجومی آنها تا ۸۰ درصد، اتحادیه ناشران به سخنان حسینی، مدیر فروشگاه اینترنتی کتاب «هافکو» پاسخ داد.

حسینی گفته بود: می‌دانیم تخفیف دست اتحادیه ناشران است، اما اتحادیه ناشران و کتابفروشان را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ ۱۰ ناشر برند ایران که همان مافیا هستند، همه را می‌شناسم و هیچ یک را قبول ندارم. هدف این افراد پر کردن جیب خودشان است. بنده تفکر آنها را قبول ندارم، اما سوالی دارم: قیمت گذاری کتاب را چه کسی تعیین می‌کند؟ ناشر. پس چرا قیمت‌گذاری را اتحادیه قبول نمی‌کند؟  

هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در پاسخی سخنان حسینی مدیر فروشگاه اینترنتی کتاب «هافکو» را افترا خوانده و توضیح داد: ضمن اینکه حق پیگیری توهین و افترای یک فروشنده اینترنتی مدعی کتابشناسی را برای اتحادیه محفوظ می‌دانم، یادآور می‌شوم فعالیت‌های اتحادیه و صدور هر گونه مجوز بر اساس مفاد قانونی بوده و برای هیچ سایت اینترنتی مجوز فعالیت و اجازه حراج ندادیم.

بر حسب ادعای فرد مذکور مجوز نمایشگاه و ارائه تخفیف توسط وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی صادر شده که قطعا وزارتخانه محترم در مورد عواقب صدور چنین  مجوزی و یا عدم تکذیب خبر فوق که منتج به تشویق تخفیف‌های عنان‌گسیخته توسط عده‌ای معدود از فروشندگان اینترنتی که اتفاقاً به دلایل معلوم تخفیف‌های بالا و غیر قانونی ارائه می‌دهند خواهد شد؛ اطلاع کافی دارد و خود پاسخگو اهالی فرهنگ از اهل قلمان تا ناشران و کتابفروشان خواهد بود.

در  نهایت ضمن اینکه تاکید دارم نهاد اتحادیه از حقوق قانونی اعضای خود که ناشران، موزعان و کتابفروشان و به شکل غیرمستقیم اهالی قلم و فرهیختگانی که فرهنگ کشور را پاس می‌دارند؛ دفاع می‌کند یاد آور می‌شوم مدعیان جدید ارزان‌فروشی قیمت کتابشان و یا کتاب‌هایی که  ارائه می‌دهند را پایین بیاورند تا نیازی به تخفیفات کاذب نباشد!

در بُعد مخاطب از مخاطبین حرفه‌ای کتاب نگرانی ندارم، چون آنها هیچ وقت فریب ارزان فروشی کاذب را نمی‌خورند. بلکه نگران جوانان و مخاطبین جدید هستم که با این روش عموماً با کتب کپی کار شده و بی‌کیفیت متنی و زرد آشنا شده و امکان دارد ذائقه آنها سطحی شکل بگیرد و حتی بر قضاوت آنها برای خواندن و مطالعه تاثیر منفی بگذارد و در بُعد تولید محتوا که اهالی قلم را از ادامه فعالیت منصرف نماید و تولید محتوای داخلی و ارائه با کیفیت فرهنگ مکتوب و ملی را نشانه گرفته باشند.

به نظر من وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ابزار هم بینش برخورد با این پدیده را دارد و هم مسئول مستقیم آن است. تمام نکات را هم برای عزیزان توضیح دادیم و اعتراض ٧٠٠ فعال سراسر کشور را هم منتقل کردیم و اتفاقاً منتظر اقدام جدی هستیم.

اگر صلاح ندیدند اقدامی صورت دهند اعلام کنند تا با بهره‌گیری از اختیارات قانون نظام صنفی از تمام قوای کشور برای حراست از حقوق اهالی قلم و خادمین نشر کشور  تقاضای رسیدگی خواهم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول