اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ممنوعیت سفرهای استانی از چهارشنبه/ رعایت 67درصدی پروتکل‌ها قابل قبول نیست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیم گرفتیم از چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای بین استانی ممنوع شود،‌ گفت: نگرانی‌ها در مورد تبلیغات های انتخاباتی با مشخص شدن افراد و لیست ها کمتر شده و مقداری شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود و صداوسیما کاری کند که تبلیغات عمدتا صدا و سیمایی یا فضای مجازی باشد.

ممنوعیت سفرهای استانی از چهارشنبه/ رعایت 67درصدی پروتکل‌ها قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: در شانزدهمین ماه ابتلا به کرونا هستیم و با موج چهارم از اواخر اسفند در استانهای مختلف مواجه شدیم و روند ابتلا و فوتی ها کاهشی است.

وی افزود: مردم می دانند در این شانزده ماه تلاش ما بر این بود که مردم وسایل لازم بهداشتی را در اختیار داشته باشند و دستورالعمل ها را رعایت کنند تا اینکه وارد پیک جدید شدیم و اگر موتاسیون ویروس و ورود ویروس انگیسی نبود وارد پیک چهارم که در حال عبور از آن هستیم نمی‌شدیم.

روحانی با تاکید بر اینکه مراعات مردم در کل کشور حدود 67درصد است که رقم قابل قبولی برای مراعات پروتکل‌ها نیست و از مردم خواسته شده که مراعات بالای 80و 90 درصد باشد تا از کرونا عبور کنیم،‌ اظهار داشت: کرونای انگیسی جهش بدی بود و تلاش مدافعان سلامت باعث شد که از پیک عبور کنیم ولی موتاسیون های دیگری نیز هست و اخیرا نوع هندی این ویروس در بخشی از کشور مردم را دچار مشکل کرده و نباید بگذاریم که این موتاسیون از جنوب کشور به شمال کشور بیاید.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه تصمیم گرفتیم از چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای بین استانی ممنوع شود،‌گفت: نگرانی‌ها درمورد تبلیغات های انتخاباتی با مشخص شدن افراد و لیست ها کمتر شده و مقداری شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود و صداوسیما کاری کند که تبلیغات عمدتا صداوسیمایی یا فضای مجازی باشد.

وی با اشاره به واکسیناسیون گفت: کار دقیقی شروع شد و تلاش د تا واکسن مورد نیاز را از کشورهای مختلف تهیه کنیم و هم اتز کشورهای مختلف و هم کواکس بیش از 5میلیون واکسن در اختیار دانشگاه ای علوم پزشکی قرار گرفتنه که از آن میزان بیش از 3میلیون تزریق شده و بقیه هم در حال تزریق هست و البته تلاش ما این بود که سریعتر واکسن تهیه کنیم و عده اتی می گفتند بخش خصوصی را آزاد نگذاشته اید تا واکسن تهیه کنند و ما این اجازه  را دادیم تا واکسن تهیه کنند و این نشان داده شد آنطور که تبلیغ می‌شد در کشورهای دنیا واکسن فراوان نیست و برخی کشورها مایلند تا با وزارت بهداشت و درمان کشور برای ارسال واکسن مکاتبه کنند.

روحانی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما طبق برنامه و مجانی بودن واکسیناسیون است، گفت: در داخل هم از اواخر خرداد واکسن داخلی به بازار می‌آید و آن موقع شرایط بهتری را در تیرماه برای انجام واکسیناسیون خواهیم داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه واکسیناسیون عمومی را هم در ماه های پایانی دولت برای دولت بعد فراهم می‌کنیم، تصریح کرد: کار بسیار خوبی برای واکسیوناسیون انجام گرفته و مدارس و ورزشگاه ها و مدارس و بسیج پای کار آمده‌اند و حدود 878پایگاه برای واکسیناسیون تجمیعی با خودرو و بی خودرو اختصاص داده شده است و می توانیم روزی تا 500هزار واکسیناسیون داشته باشیم.

روحانی ضمن بیان اینکه هرجا اگر واکسنی باشد علی رغم همه مشکلات مالی پولش را کنار گذاشته‌ایم و تهیه می‌کنیم، تصریح کرد: در داخل هم همه گروه هایی که واکسن تولید می کنند کمک می کنیم و از افتخارات ماست که کشور ما جزو سازندگان واکسن کرونا باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه توانمان را به کار بگیریم تا اول مهرماه مدارس باز شود،‌ تصریح کرد: فضای مجازی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت و در دانشگاه ها هم در جاهایی که حضوری و عملیاتی است، همین طور است و باید حضور داشته باشند و باید کاری کنیم که به دانشجویانی که باید حضوری باشند اولویت دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه می دانیم که از لحاظ اقتصادی و علمی و آموزشی کرونا صدمه زیادی به ما زده که البته در مراکز دینی و مساجد ما به ما صدمه زده است، تصریح کرد: تلاش ما این است که در 6ماهه دوم 1400در همه این بخش ها شاهد تحولی جدید باشیم و برنامه ریزی ما بر این مبنا هست.

روحانی با بیان اینکه دولت در هفته های آخر تلاش و خدمت خود می خواهد کرونا را مهار کند و انتخاباتی خوب و سالم برگزار کند و در حد ممکن به معیشت مردم رسیدگی کند و طرح های زیربنای را حتی الامکان به نتیجه برساند و در زمینه تحریم هم قدم های اصلی را بردارد،‌اظهار داشت: البته قدم‌های مهمی هم برداشتیم و قدم‌های پایانی هم در دسترس است و امیدواریم با وعده هایی که به مردم داده ایم مردم در دولت سیزدهم شرایط بهتری را داشته باشند.

ادامه دارد ...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول