اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مالی بعد از کودتا رئیس‌ دولت انتقالی را معرفی کرد

دادگاه قانون اساسی مالی معاون شورای انتقالی این کشور را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی معرفی کرده است.

مالی بعد از کودتا رئیس‌ دولت انتقالی را معرفی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه قانون اساسی مالی، «اسیمی گویتا» عامل کودتای نظامی سال گذشته در این کشور آفریقایی و معاون کنونی شورای انتقالی  را به عنوان رئیس‌جمهور انتقالی معرفی کرده‌اند.

«اسیمی گویتا» نایب رئیس دولت انتقالی مالی سه‌شنبه گذشته اعلام کرد «باه نداو» رئیس‌جمهور و «مختار وان» نخست‌وزیر این کشور از سمت‌هایشان برکنار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اسیمی گویتا در اظهاراتی که از تلویزیون مالی پخش شد، اعلام کرد که او رئیس دولت انتقالی و نخست‌وزیر را به علت «عدم احترام به میثاق [دولت] انتقالی» برکنار کرده است.

گویتا که ریاست شورای نظامی مالی را پس از سرنگون کردن دولت «ابراهیم بوبکر کیتا» در سال ۲۰۲۰ برعهده داشت، اعلام کرد: «در سال ۲۰۲۲، انتخابات برگزار خواهد کرد و دوران گذار دولت روند طبیعی خود را طی خواهد کرد».

پس از انتشار اخباری درباره کودتای نظامی در مالی، خبرگزاری «رویترز»، بامداد امروز گزارش داده بود که رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و «سلیمانه دوکور» وزیر دفاع مالی همگی به یک پایگاه نظامی در منطقه «کاتی» در بیرون از پایتخت این کشور منتقل شده‌اند.

این دستگیری‌ها پس از اعلام تشکیل دومین دولت در دوران گذار مالی صورت می‌گیرد. باه نداو رئیس‌جمهور برکنار شده دولت انتقالی مالی پس از سرنگونی دولت پیشین این کشور به ریاست ابراهیم بوبکر کیتا در آگوست سال ۲۰۲۰،‌ دولتی متشکل از ۲۵ وزیر در مالی تشکیل داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول