اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهبرد دولت حزب اللهی از دستاوردهای ذی‌قیمت است/ ۳۰۰ گزارش طرح شکایت مجلس یازدهم از قوه مجریه

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳۰۰ به بالا تعداد گزارش‌هایی است که علیه رئیس‌جمهور فعلی و وزرا و یا روسای سازمان‌ها و مسؤولانی که در قوه مجریه مسؤولیت دارند، طرح شکایت شده است.

راهبرد دولت حزب اللهی از دستاوردهای ذی‌قیمت است/ ۳۰۰ گزارش طرح شکایت مجلس یازدهم از قوه مجریه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست تحقق دولت جوان و انقلابی با موضوع «نقش و جایگاه مجلس در تحقق دولت جوان انقلابی» با بیان این که راهبرد دولت حزب اللهی از دستاوردهای ذی‌قیمت است، اظهار کرد: از زمانی که مجلس یازدهم شروع شد اقدامات نظارتی هم شروع شد الان شاید حدود ۳۰۰ به بالا تعداد گزارش‌هایی است که علیه رئیس‌جمهور فعلی و وزرا و یا روسای سازمان‌ها و مسؤولانی که در قوه مجریه مسؤولیت دارند، طرح شکایت شده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش و جایگاه مجلس در تحقق دولت جوان انقلابی از دو جهت قابل بحث و بررسی است؛ یکی شرایطی که قبل از انتخابات داشته و داریم دیگری هم شرایطی است که بعد از انتخابات خواهیم داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط قبل از انتخاب تشکیل مجلسی که مقام معظم رهبری هم به آن افتخار عنوان انقلابی داده‌اند بسیار اثرگذار بوده و هست و به عبارتی زمینه‌ساز و بسترساز ایجاد دولت جوان حزب اللهی بوده و خواهد بود به طوری که از بسیاری از حوادثی که می‌توانست پیش بیایید و باعث شود که زمینه برای عدم ایجاد دولت حزب اللهی جوان ایجاد کند خنثی کرده است.

وی افزود: از طرفی از جهت ایجابی هم شرایط خوبی را فراهم کرده به طوری که به عنوان مثال مباحث مربوط به انتخابات مطرح می‌شود اکثریت مجلس مواضعی که می‌گیرد در راستای رسیدن به چنین هدفی است چون این مجلس دنبال چنین مباحثی است، به عبارتی مجلس انقلابی مقدمه‌ای است برای این که دولت حزب‌اللهی جوان ایجاد شود.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: در این مقطع زمانی در سال‌های اولیه گام دوم شاهد این هستیم که یک راهبرد اساسی داریم به جای این که در گذشته بحث انفعالی داشتیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: این نوبت آنچه حدود دو سال پیش توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد مطرح شد و آن ایجاد دولت حزب اللهی جوان بود این راهبرد ما شد یعنی به جای این که دیگران بیایند و میدان بازی را تعیین کنند با این فرمایش رهبری و با تبیینی که صورت گرفته ما میدان بازی را تعیین می‌کنیم این خودش یکی از دستاوردهای ذی‌قیمت و بستری است که فراهم شده است.

وی بیان داشت: طبیعتا مسؤولیت مجلس در بعد دوم و بعد از پیروزی انتخابات و رسیدن به انتخاب فردی که بتواند ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دولت جوان انقلابی باید داشته باشد؛ سنگین‌تر هم خواهد بود برای این که بتواند ریل‌گذاری صحیحی را برای دولت فراهم کند جاهایی که ریل‌ها در گذشته کج گذاشته شد درست کند جاهایی که دولت‌ها اشتباه رفتند به دولت آینده ارائه دهد و کمک کند به دولتی که می‌خواهد مسیر درستی را طی کند که این یک فرصت بسیار مغتنمی است برای کسانی که در این عرصه هستند و قرار است بیایند و برای انقلاب کار کنند.

حاجی‌دلیگانی در خصوص موضوع صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌ها اظهار کرد: به هر صورت شورای نگهبان این مرتبه نخواست روزه شک‌دار بگیرد چون نقدهای زیادی به شورای نگهبان مطرح می‌شد در گذشته که اگر رئیس دولت را شناخت داشتید چرا تأیید کردید در افکار عمومی به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح بود. از کسانی هم که احراز آن‌ها تایید نشد و پیام‌های خوبی دادند باید تشکر کرد و آن‌هایی که به نوعی مباحثی را مطرح کردند که در راستای حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی نبود طبیعتا باید گلایه داشته باشیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه مجلس برای پایش دولت جدید، گفت: مجلس به عنوان مجلس تعارفی با دولت جوان حزب اللهی هم نخواهد داشت و تمام ابزارهای نظارتی در اختیارش هست و قدم به قدم نظارت و کنترل خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس مدارا نکرده، در مجلس دهم اکثریت مجلس همراه دولت بود که هر کار نظارتی می‌خواستیم انجام دهیم رأی نمی‌آورد چون ما در اقلیت و حدود ۷۰ نفر بودیم.

وی بیان کرد: از زمانی که مجلس یازدهم شروع شد آن اقدامات نظارتی هم شروع شد الان صدها گزارش در سامانه داریم شاید حدود ۳۰۰ به بالا گزارش‌هایی هست که علیه رئیس‌جمهور فعلی و وزرا و یا روسای سازمان‌ها و مسؤولانی که در قوه مجریه مسؤولیت دارند و به وظیفه خود عمل نکرده‌اند یا استنکاف از قانون کرده‌اند یا قانون را ناقص اجرا کرده‌اند یا قانون را نقض کرده‌اند یا خلاف شئونات عمل کرده‌اند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: بنده بالای ۲۰ مورد طرح شکایت علیه شخص آقای رئیس‌جمهور داشتم که تا الان دو مورد از آن‌ها هم در صحن علنی رای آورده و برای رسیدگی و برخورد قانونی قضایی به قوه قضاییه ارسال که یکی از آن‌ها همان استنکاف بود که آقای رئیس‌جمهور از اجرای ماده یک قانون مدنی کرده بود و ۱۳ قانونی که از طرف مجلس به ایشان ابلاغ شده بود به روزنامه رسمی کشور و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکرده بود که عمدتا منافع مردم به خاطر عدم ابلاغ معطل مانده بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یا برای مثال راجع به سند ۲۰۳ و یا راجع به مباحث دیگری که همین الان در جریان است مثلا قانون مترقی اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران همین الان چند مورد نقض قانون، استنکاف از قانون عدم اجرای به موقع قانون داشتیم که در حال رسیدگی در خود مجلس است.

وی در پایان بیان کرد: تنها ابزاری که در این یک سال از آن استفاده نشده که خود بنده هم معتقد هستم که چرا استفاده نشده طرح سؤال از آقای رئیس‌جمهور بود و همچنین عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور و در رابطه با وزرا استیضاح؛ به هر حال جمع‌بندی‌ها به این رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول