اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اگر روحانی نبود| مردم تحقیر نمی‌شدند و عزت آن‌ها حفظ می‌شد

بررسی روند اداره کشور توسط حسن روحانی نشان می‌دهد مردم در سال‌های گذشته شاهد تحقیر از سوی دولتمردان بوده‌اند که همین مساله دستمایه کم تحرکی برای حضور پای صندوق رای نیز شده است.

اگر روحانی نبود| مردم تحقیر نمی‌شدند  و عزت آن‌ها حفظ می‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مُداقه در روند اداره کشور در دوره حسن روحانی نشاندهنده نقاط تاریکی است که موجبات ناراحتی و بی اعتمادی مردم به ریاست پاستور در هشت سال گذشته شده است. برخوردها و ادبیات توهین آمیز در این دولت کم نبوده و همین مساله دستمایه کم تحرکی برای حضور پای صندوق رای نیز شده است. 

یکی از سردمداران رفتار تحقیرآمیز در دولت تدبیر و امید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی است که از وی به عنوان اعضای حلقه یک تیم انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ نیز باد می‌شود.

آخوندی که ۶ سال در منصب وزارت در کنار رئیس جمهور قرار داشت در برهه ‌های مختلف زمانی و در مکان‌های مختلف با بسیاری از مردم و خبرنگاران رفتاری دور از شان داشت. 

* توهین به ساحت خبر و خبرنگار 

در اولین مورد عباس آخوندی وزیر وقت راه وشهرسازی در فروردین ۹۶، در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سومی که ایران تحت عنوان کالای برجامی خریده است مرجوعی کلمبیا به این شرکت بوده است و آیا این موضوع صحت دارد؟  گفت: مرجوعی یعنی چی؟ این حرف های عجیبی است.

 

 

در ادامه وزیر راه پس از قطع دوربین تصویربردار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

آخوندی به همین برخورد هم اکتفا نکرد و بعد از آنکه قصد داشت میکروفن را پرتاب کند  با فریاد با ادبیاتی عجیب اظهار داشت که شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمی‌آورید، برید بابا!

 

 

* همه بیمه بودند نگران کشته شدن عزیزانتان نباشید

در ماجراهای دیگری هم این ادبیات تکرار شد، این‌بار مردم سیبل توهین‌های مرد نزدیک روحانی بودند. در میان بازدید عباس آخوندی از فردوگاه مهرآباد در اسفند ۹۵، مسافران و مردم نارضایتی خود را از وضعیت قیمت پارکینگ و محصولات فروشگاه‌های فرودگاه به وزیر وقت راه و شهرسازی اعلام کردند. 

 

 

اما در عین تعجب، بجای اینکه کارگزار منسوب به دولت جمهوری اسلامی، با حفظ شان آن‌ها در مقام پاسخگویی باشد در جواب عدم گرانی قیمت پارکینگ این فرودگاه گفت که باید از شما بیشتر هم گرفته شود. در ادامه نیز آخوندی بدون توجه به اینکه مردم اعتراضاتی نسبت به قیمت بوفه عرضه مواد غذایی داشتند آن‌ها را به سُخره گرفت و از نابسامانی این وضعیت دفاع کرد.

 

 

از دیگر بی احترامی‌های دوست صمیمی حسن روحانی به مردم در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محور تبریز- مشهد در هفت خوان رقم خورد. در این حادثه تلخ که بعدها از سوی کمیسیون عمران مجلس عباس آخوندی در به وجود آمدن آن مقصر شناخته شد، بجای آرامش دادن به خانواده قربانیان این حادثه که قریب به ۴۸ نفر می‌شدند در ادبیات سخیفی مطرح کرد که همه آن‌ها(کشته‌شدگان) بیمه بودند و خانواده‌ها نگران نباشند.  

*خودت بمال معروف در دولت روحانی

خالق جمله معروف «خودت بمال» کسی نبود جز حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت سابق دولت حسن روحانی که او هم همچون آخوندی در کارنامه ۶ ساله حضورش در دولت تدبیر و امید رفتار تحقیرآمیز زیادی نسبت به مردم دارد.

قاضی زاده در یکی از سفرهای خود به تمسخر پیرمردی پرداخت که به دلیل سال ها کار و زحمت در سن پیری برای برطرف کردن مشکلات جسمی همسرش، توان پرداخت پول فیزیوتراپی را نداشت.

 

 

* مردم روی زمین زایمان می‌کردند!

این تنها مورد از اقدامات تحقرآمیز در دولت حسن روحانی نبود، قاضی زاده در ادامه رفتار خود با مردم وقتی برای افتتاح پروژه‌های درمانی به استان البرز سفر کرد، در مصاحبه‌ای گفت: واقعاً زمانی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بود و ما از دولت تشکر می‌کنیم که با بودجه و هزینه‌هایی که در این حوزه انجام داد امروز می‌توانیم سرمان را بلند کنیم.

* تحقیر مردم با صبح جمعه فهمیدن تغییر قیمت بنزین

از اتفاقات تلخ دولت تدبیر و امید، اجرای سیاست افزایش قیمت بنزین بود. آذر ۹۸ و پس از افزایش قیمت بنزین و ناراحتی مردم از اینکه دولت آن‌‌ها را در جریان افزایش این قیمت نگذاشته است، به ناگاه رئیس جمهور در اظهاراتی بیان داشت که او هم صبح جمعه مانند مردم فهمیده است که قیمت بنزین تغییر کرده است.

 

 

* توهین به مردم با ادبیات توئیتری و اینستاگرامی

علی ربیعی سخنگوی دولت در تازه‌ترین اظهارات خود و پس از آنکه دیگر نیازی به رای مردم ندارند در اظهاراتی عجیب ضمن تحقیر جامعه ایرانی گفت: «سیاست صدقه ای، شیرین است و جامعه به لایک و هورا می رسد. متاسفانه جامعه ما به شدت جامعه لایکی و هورایی شده است. هورایی بودیم».

این اظهارات درحالی است که دولت تدبیر و امید در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از همین مردم رای لازم برای حضور در پاستور را گرفته و حالا که دیگر در انتخاباتی حضور ندارد آن‌ها را تحقیر کرده و رفتار مردم را احساسی و خارج از عقلانیت تصور می‌کند. 

 

 

 امام خمینی (ره) در جملات معروفی می‌فرمایند: «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‌نشینی بیرون برود و به کاخ‌نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌شود». این سخنان بنیان‌گذار کبیر انقلاب نشان می‌دهد دولتمردان برای مردم باید اهمیت والایی قائل باشند اما در سال‌های اخیر رفتار دولت روحانی هیچ همخوانی با این بیانات امام خمینی (ره) نداشته است.

برخوردهای تحقیر آمیز در جامعه می‌تواند برای هر دولتی خطرناک باشد و موجبات دلسردی مردم در زمینه‌های مختلف از جمله انتخابات را نیز رقم بزند. از همین منظر بررسی رفتار نامزدهای ریاست جمهوری با مردم نیز بسیار مهم است و فردی که قرار است سکاندار پاستور در حداقل ۴ سال آینده باشد، باید بداند چگونه با مردم رفتار کند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول