اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزارت خارجه ایران برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را تبریک گفت

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

وزارت خارجه ایران برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را تبریک گفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت. 

در این بیانیه آمده است: برگزاری موفق انتخابات و مشارکت گسترده مردم سوریه گام مهمی در استقرار صلح، ثبات، آرامش، بازسازی و شکوفایی سوریه است. 

در بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تصمیم مردم سوریه، از حق تعیین سرنوشت ملت سوریه و آینده آن کشور بدون هرگونه دخالت خارجی حمایت کرده و پیروزی قاطع رئیس جمهور اسد در این انتخابات را به ایشان و مردم مقاوم سوریه تبریک می‌گوید.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه پنجم خرداد ماه در سوریه برگزار و رئیس پارلمان سوریه امروز (جمعه) هفتم خرداد ماه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات گفت که ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند. (اینجا بخوانید)

وی در ادامه گفت که «بشار حافظ الاسد» توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای بدست بیاورد که معادل ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده بود.

با اعلام پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم این کشور در شهرهای مختلف به خیابان‌ها سرازیر شده و به جشن و پایکوبی پرداختند.

روز گذشته (پنجشنبه) در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه دولت این کشور را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

گفتنی است وزارت امور خارجه چین و رئیس جمهور روسیه پیروزی مجدد رئیس جمهور سوریه در انتخابات را تبریک گفتند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول