اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دشمن دنبال مشارکت ضعیف در انتخابات است

امام جمعه دهگلان گفت: دشمن با تمام توان و بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای به دنبال ایجاد نا امیدی تخریب نظام اسلامی است و در این راه با تبلیغات وسیع رسانه‌ای ماموریت ایجاد تشویش، ناامیدی و مشارکت ضعیف در انتخابات دارد.

دشمن دنبال مشارکت ضعیف در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان به موضوع انتخابات و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: انتخابات به عنوان یک اصل مهم و مشارکت مردم در امر حاکمیت و مدیریت و مردم‌سالاری دینی و احترام به رای و انتخاب مردم توسط حاکمیت بسیار تاکید شده است و مردم در تعیین سرنوشت خود دخیل و موظف هستند.

وی تصریح کرد: امروزه دشمن با تمام توان و بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای به دنبال ایجاد نا امیدی و تخریب نظام اسلامی است و در این راه با کمک تبلیغات وسیع رسانه‌ای و ایجاد پایگاه‌های رسانه‌ای ماموریت ایجاد تشویش، ناامیدی، مشارکت ضعیف در انتخابات را دارد.

وی اضافه کرد: مردم متدین ما با هوشیاری و بیداری و روشنگری بار دیگر نقشه‌های شوم دشمن را خنثی می‌کنند و در راه تقویت نظام و رفع مشکلات موجود با یاری خداوند متعال در صحنه حضور خواهند یافت.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع سکوت در برابر فساد و افراد منفعت‌طلب گریزی زد و اظهار کرد: گروهی از امت‌های گذشته مورد لعن انبیای الهی قرار گرفته‌اند که به دلیل عصیان و تجاوز از حق بوده و در قرآن کریم عده‌ای از قوم بنی اسرائیل بواسطه سکوت در برابر ظالم سکوت بخاطر جلب منفعت از ناحیه ظالمان و مفسدان مورد مذمت و لعن قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کسانی که نسبت به فساد بی‌تفاوت باشند مورد لعن خواهند بود، افزود: نهی از فساد و کارهای زشت در تمام ادیان الهی توصیه شده و به عنوان یک وظیفه و مسولیت عمومی است و ترک آن زمینه‌ساز کفر و اباحه‌گری بوده است.

وی تصریح کرد: دوستی و ولایت‌پذیری از کفار عامل خشم و غضب الهی بوده و خداوند حتی برای اهل کتاب استقلال می‌خواهد و وابستگی و ولایت‌پذیری از مشرکان وکفار را مورد مذمت قرار داده است که نمونه بارز فساد و منکر رابطه ولایی و دوستی با کفار و دشمنان است.

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: آنان از اعمال زشتی که انجام می‌دادند دست نمی‌کشیدند و همدیگر را از کارهای زشت نهی نمی‌کردند و پند نمی‌دادند. 

ماموستا محمدی به اهمیت ولایت‌پذیری از حاکمیت اسلامی اشاره کرد و گفت: اطاعت از ولایت امر وحاکم اسلامی وظیفه هر انسان مسلمان است و دین مقدس اسلام همگی ما را به آرامش و حفظ ارزش‌های دینی امر می‌فرماید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول