اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی

معاون قضایی دادگستری فارس با اشاره به اهمیت نظارت مستمر دامپزشکی استان بر کشتارگاه های دام و طیور گفت: کنترل بهداشتی عمومی از جمله نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از حساسیت خاصی برخوردار است و تعامل دوجانبه دامپزشکی با مجموعه قضایی فارس سبب شده، سلامت این گروه از مواد غذایی، بیش از پیش تأمین شود.

لزوم تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در راستای حمایت از تولید، رفع موانع و مشکلات قضایی و اجرائی کشتارگاه های استان، نظارت بر عرضه و تقاضای مرغ، کنترل قیمت‌ها، جلوگیری و رفع تخلفات احتمالی و ورود  قاطعانه دستگاه قضایی فارس با متخلفین حوزه ی دامپزشکی و رعایت بهداشت عمومی، معاون قضایی دادگستری فارس و دبیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری به همراه معاون استاندار فارس، مدیرکل صمت فارس، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس نظام دامپزشکی فارس و ناظمی مدیرکل دامپزشکی فارس به صورت سرزده  از چندین  کشتارگاه مرغ شیراز بازدید کرد.

معاون قضایی دادگستری فارس، بازدیدهای هدفمند از کشتارگاه های دام و طیور به خصوص کشتارگاه های مرغ را در راستای اجرای تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس مبنی بر کنترل قیمت‌ها ، نظارت بر توزیع مرغ و کنترل بهداشتی عمومی دانست و گفت:  از ماه پایانی سال گذشته و اوایل سال جاری، شاهد بی‌نظمی در بازار توزیع مرغ بودیم که با ورود به موقع دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس به این موضوع و همراهی برخی از دستگاه‌های متولی امر از جمله سازمان جهادکشاورزی، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سازمان صمت و دامپزشکی استان وضعیت کشتارگاه‌های مرغ مورد بررسی و برخی از نواقص این بازار برطرف شد.

کوروش زارعی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در خصوص توزیع مرغ وجود دارد، به بی‌توجهی و عدم اعتنای بعضی از فروشندگان و تولید کنندگان مرغ برمی‌گردد، افزود: از جمله این بی‌توجهی، عدم تحویل فاکتور به کشتارگاه‌ها است که همین امر موجب سوءاستفاده برخی از آنها می‌شود.

دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی از تولید دادگستری فارس  با اشاره به اهمیت نظارت مستمر دامپزشکی استان بر کشتارگاه های دام و طیور گفت: کنترل بهداشتی عمومی از جمله نظارت بر فرآورده های خام دامی از حساسیت خاصی برخوردار است و همکاری و تعامل  دوجانبه دامپزشکی با مجموعه قضایی استان فارس سبب شده سلامت این گروه از مواد غذایی، بیش از پیش تأمین شود.

زارعی در ادامه تصریح کرد: دادگستری استان فارس برخورد قاطعانه خود با  متخلفین حوزه دامپزشکی را  از ضروریات تامین امنیت غذایی و بهداشتی جامعه می داند و این امر را به صورت جدی پیگیری می نماید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در  راستای کنترل قیمت ها و  نظارت بر عرضه و تقاضای مرغ از  تمام این کشتارگاه ها بخشی از اسنادی  و فاکتورهای جمع‌آوری شد و دلایلی دال بر گرانفروشی و احتکار از سوی کشتارگاه های مرغ شیراز مشاهده نگردید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول