اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فرودگاه‌ امام‌۲۰۰میلیارد تومان وام کرونایی گرفت/ دومین گمرک کشور در واردات هستیم

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه به تاز‌گی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به دلیل زیان حاصل از کرونا دریافت کردیم، گفت: اقساط این تسهیلات ماهانه ۱۰ میلیارد تومان است.

فرودگاه‌ امام‌۲۰۰میلیارد تومان وام کرونایی گرفت/ دومین گمرک کشور در واردات هستیم

محمد مهدی کربلایی‌ در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور حمل و نقل هوایی ضرر و زیان زیادی دیده است، اظهار داشت: البته در دنیا کرونا تأثیر منفی زیادی بر صنعت ‌گردشگری و حمل و نقل هوایی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در این راستا مقرر شد دولت تسهیلات حمایتی از بخش‌های زیان‌دیده از کرونا داشته باشد که در این باره قرار شد مبلغی هم به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ر‌ه) اختصاص یابد.

وی با اشاره به کاهش بسزای پروازهای فرودگاه امام در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: پیش از این و به عنوان مثال در سال‌‌ ۹۶ ‌روزانه‌ تا ۳۰۰ پرواز هم در فرودگاه امام خمینی (ر‌ه) انجام می‌شد اما در دوران شیوع کرونا پروازها بسیار کاهش یافت و امروز که شرایط بهتر شده است، روزانه حدود ۵۰ تا ۶۰ پرواز در فرودگاه امام‌ خمینی (ره) داریم.

کربلایی افزود: با وجود کاهش پروازها و کاهش درآمد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ر‌ه) به دلیل کرونا، ما تعدیل نیرو ‌نداشتیم.
 
* پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به‌ فرودگاه امام با اقساط ۱۰ میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه کرد: در این راستا مقرر شد مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به دلیل زیان حاصل از کرونا به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پرداخت شود و دولت کمک کند. 

وی افزود: از زمانی که مقرر شد این تسهیلات به ما اختصاص یابد، حدود یک سال گذشت و پس از یک سال به تاز‌گی این تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی به شرکت پرداخت شد و دولت در این حوزه کمک کرد.

کربلایی بیان کرد: این تسهیلات از زمانی که پرداخت می شود سررسید آن آغاز می‌شود و تنفس ندارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره رقم اقساط این تسهیلات، اظهار داشت: اقساط این تسهیلات ماهانه ۱۰ میلیارد تومان است.

* افزایش صادرات در فرودگاه امام‌ با ارائه تسهیلات به سازندگان داخلی سرمایه‌گذار 

وی درباره آخرین وضعیت گمرک شهر فرودگاهی امام خمینی (ر‌ه) توضیح داد: گمرک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به لحاظ واردات دومین گمرک کشور است، همچنین صادرات از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)‌ پیش از این انجام می شد.

کربلایی افزود: ‌با راه اندازی و فعال شدن منطقه آزاد و ویژه تجاری‌ امیدواریم صادرات ‌از این منطقه افزایش یابد چون در فرودگاه امام پتانسیل‌ و ظرفیت صادرات بالایی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: همین الان صنایعی که وارد فرودگاه امام خمینی (ر‌ه) شد‌ه‌اند و یا درخواست سرمایه‌گذاری دارند همه برنامه دارند به دلیل تسهیلات مناسب منطقه آزاد فرودگاه امام برای واردات کالاهای اولیه مورد نیاز و و کم بودن سود عوارض گمرکی، صادرات تولیدات خود را از این منطقه افزایش دهند.

وی گفت: بیشتر صنایعی که کار صادرات انجام می دهند، در نقاط دیگر کشور هم کارخانه و تاسیسات دارند اما به دنبال این هستند که مرکزی برای صادرات در فرودگاه امام خمینی (ر‌ه) آن ایجاد کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول