اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط | خط‌ونشان سعید محمد برای لیبرال‌ها/ از مأموریت زاکانی به یک کاندیدا تا شایعه همزمانی مناظرات با بازی‌های تیم ملی!

شماره یازدهم بسته انتخاباتی خط و ربط آخرین و مهمترین اخبار انتخاباتی کشور را در خود جا داده است؛ از تا شایعه همزمانی مناظرات با بازی‌های تیم ملی!

خط و ربط | خط‌ونشان سعید محمد برای لیبرال‌ها/ از مأموریت زاکانی به یک کاندیدا تا شایعه همزمانی مناظرات با بازی‌های تیم ملی!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بسته یازدهم خط و ربط در حالی تقدیم حضور مخاطبان گرامی می‌شود که رهبر معظم انقلاب، صبح امروز در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم فرمودند: به حرف این کسانی که ترویج می‌کنند که فایده‌ای ندارد، نرویم، نمی‌رویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمی‌کند.

صفحه توئیتری دفتر رهبر انقلاب اسلامی نیز نوشت:
 


ساعاتی بعد احمد علیرضا بیگی، رییس ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد توئیت کرد: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است. انتخابات پرشور دشمن را مایوس و دوستان را دلگرم می‌کند. بطور قطع و یقین دشمن را شاد نخواهیم کرد. 

علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی و سخنگوی ستاد انتخاباتی احمدی نژاد نیز درباره اظهارات آقای بیگی گفته: آنچه برادر عزیزم جناب آقای بیگی گفته نظر شخصی اش بوده و هر کس می تواند نظرات خودش را داشته باشه.

این در حالی است که در آخرین ویدئویی که به تازگی از احمدی‌نژاد در فضای مجازی منتشر شد، اعتراض به شورای نگهبان و تحریم انتخابات مشهود بود.

دیشب هم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی انجام شد و نامزدها با مشخص شدن برنامه‌ انتخاباتی خود، برای یک رقابت بزرگ آماده می‌شوند.

بر این اساس، مناظره‌های میان کاندیداها در ۳ نوبت در روزهای دوشنبه ۱۷ خرداد، جمعه ۲۱ خرداد و سه شنبه ۲۵ خرداد در مدت زمان ۱۸۰ دقیقه برگزار خواهد شد. همچنین نخستین برنامه انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی، جمعه ۷ خرداد، رضایی یکشنبه ۹ خرداد، زاکانی پنج‌شنبه ۱۳ خرداد، رئیسی سه‌شنبه ۱۱ خرداد، جلیلی دوشنبه ۱۰ خرداد، مهرعلیزاده چهارشنبه ۱۲ خرداد و همتی شنبه ۸ خرداد پخش خواهد شد. در ادامه، نهمین بسته‌ی خط و ربط را از نظر می‌گذرانید.
 


ارائه‌ی مدل جدید حکمرانی توسط جوانترین نامزد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از کتاب برنامه‌هایش با عنوان «دولت اعتماد» رونمایی کرد. وی گفته: به عنوان جوانترین نامزد، آمده‌ام مدل جدیدی از حکمرانی در کشور را که ۲ سال جمعی از نخبگان آن را تنظیم کرده‌اند، ارائه کنم.

دلایل رد صلاحیتم را نگفتند!

علی لاریجانی بیان کرده که قائم‌مقام آقای جنتی گفته دلایل ردصلاحیت‌ها را به کاندیداها ارائه کرده‌اند، درحالی که به من هیچ نگفتند. وی همچنین گفته: از این اتفاق خوشحالم و در جهت دیگر کار خواهم کرد.

گلایه به جای خود، حضور در انتخابات هم به جای خود

منتظری، دادستان کل کشور معتقده هیچ‌یک از این اعتراضات یا گله‌مندی‌ها نباید ما را از حضور در صحنه انتخابات باز بدارد. وی تأکید کرده: گله و اعتراض به جای خود اما حضور ضروری است چراکه چشم دنیا به حضور مردم است.

مشارکت فعال هوشمند، نه احساسی!

مهدی چمران گفته که انتخابات چند رکن دارد که اولین آن حضور گسترده مردمی و مشارکت حداکثری هوشمند است، نه مشارکت هیجانی و احساسی، چون مشارکت احساسی به پشیمانی منجر می‌شود که امروز آن را می‌بینیم. وی تاکید کرده که ائتلاف نیروهای انقلاب به‌دنبال مشارکت هرچه فعال‌تر ولی فعال هوشمند است.

برخورد قضایی با گردهمایی‌!

جمال عرف تصریح کرده: تجمعات و گردهمایی‌های انتخاباتی مثل سایر دوره‌ها نخواهیم داشت. وی همچنین تأکید کرده: نقض پروتکل‌های بهداشتی جزء تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود و برخورد قضایی با ناقضین صورت خواهد گرفت.

کاندیدا توئیت | از رونمایی سعید جلیلی از طرح سبد غذایی تا خط‌ونشان سعید محمد برای لیبرال‌ها
 

 


همتی نیز در واکنش به توئیت زاکانی نوشت:
 

 

رونمایی سعید جلیلی از طرح سبد غذایی
 


اعتراض دسته‌جمعی اصلاح‌طلبان؟

زهرا شجاعی گفته: ما تابع تصمیم جمعی جبهه اصلاحات ایران هستیم و احتمالاً به صورت دسته جمعی اعتراض خواهیم کرد، گرچه به دریافت پاسخ قانع‌کننده از سوی شورای نگهبان خوش‌بین نیستیم، اما در مجموع براساس تصمیم جبهه اصلاحات باید اقدام کنیم.

احتمال اضافه‌شدن به فهرست تأیید صلاحیت شدگان؟

حسین امامی راد، نماینده مجلس معتقده: از همه طیف‌های مختلف سیاسی در جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند؛ مهرعلی‌زاده با گرایش اصلاح طلبی و عبدالناصر همتی از جریان اعتدال‌گرا و پنج نامزد دیگر از جریان اصولگرا هستند.  وی همچنین گفته: احتمال اضافه شدن تعدادی به فهرست تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و بر این اساس هر کاری که منجر به افزایش مشارکت شود، قابل دفاع است. 

همتی، تکنوکرات با شهامتی است

غلامعلی دهقان معتقده که همتی، تکنوکرات با شهامتی است و باید از حضور او استقبال کنیم. وی همچنین گفته: در شرایط سیاسی فعلی نباید صحنه انتخابات را ترک کرد.

شایعه همزمانی مناظرات با بازی‌های تیم ملی!

یکی از کاربران توئیت کرده: ۳ تا مناظره گذاشتن، ساعتش دقیقا همزمان با سه تا بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی! یک نفر اون تقویم رو چک نکرده؟!
 


این در حالی است که ساعت بازی‌های اعلام شده به وقت بحرین است. ساعات بازی‌ها به وقت ایران از این قرار است: ایران-هنگ‌کنگ ۱۷:۳۰، ایران-بحرین ۱۹:۳۰، کامبوج-ایران ۱۷:۳۰ و ایران-عراق ۱۹:۳۰. از طرفی هنوز ساعات شروع مناظرات اعلام نشده است.

نکته‌ی آخر هم اینکه خبرگزاری تسنیم، میانگین سنی کاندیداهای ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری را در یک اینفوگرافیک به نمایش گذاشته که آن را مشاهده می‌کنید.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول