اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حمایت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد از شورای نگهبان/ما به سلامت آرا و نظرات شورای نگهبان اعتماد کامل داریم

پیرامون اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شورای نگهبان«نگهبان قانون و پاسدار انقلاب» است.

حمایت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد از شورای نگهبان/ما به سلامت آرا و نظرات شورای نگهبان اعتماد کامل داریم

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با صدور بیانیه‌ای مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان را صیانت از قانون دانست و اظهار کرد: طبق قانون این شورا وظیفه دارد بدون توجه به عوامل داخلی یا خارجی، طبق قانون اساسی رفتار کند.

بسیج دانشجویی در این بیانیه افزود: اما در این میان عده‌ای از سر دلسوزی و عده‌ای نیز مغرضانه می‌گویند شورای نگهبان باید علاوه بر قانون، برخی مصالح را برای افزایش مشارکت مردم را نیز در نظر بگیرد. این در حالی است که بر طبق قانون، شورای نگهبان مجاز به این کار نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: مصلحت سنجی به عهده نهادها و افرادی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام، سران قوا و یا رهبری می باشد، لذا با تفاسیر فوق لازم است نهایت تشکر را از شورای محترم نگهبان به خاطر پایبندی به قانون داشته باشیم. با این حال یک نکته حائز اهمیت وجود دارد و آن اینکه درست است که شورای نگهبان نباید عاملی را در تصمیم گیری خود دخالت دهد، اما باید به گونه ای قانون را اجرا کند که خدشه ای به مسئله مشارکت وارد نگردد؛ یکی راهکارهای اساسی در حل این مسئله نیز ایجاد شفافیت و اقناع افکار عمومی است؛ اگر مردم نسبت به قوانین و رویه های شورا در زمینه احراز یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها اقناع شوند، نه تنها به مخالفت با آن نخواهند پرداخت از شورا حمایت نیز خواهند کرد چرا که در این صورت آگاهانه شورا را حامی حقوق خود می دانند.

بسیج دانشجویی یزد در بخش دیگری از این بیانه تصریح کرد: امام بزرگوار ما فرمودند ملاک حال فعلی افراد است.؛ این که نامزدی در فلان دوره تایید صلاحیت شده و این دوره مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته یا به عکس، نامزدی در دورهای قبل صلاحیتش احراز نشده و در این دوره بنابر تصدی مناصب مدیریتی و سایر دلایل، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته دلیل بر مهندسی آرا توسط شورا نیست. این استدلال و زدن برچسب مهندسی آرا به شورای محترم نگهبان دقیقا استدلال همان کسانی است که شورا را به خاطر مهندسی نکردن حضور کاندیداهای سلایق مختلف برای بالا بردن شور انتخاباتی مورد سرزنش قرار می دهند.

حضور حداکثری نشانه اصلی جمهوریت است و موجبات ایجاد ثبات و امنیت در کشور را فراهم می‌کند و تضمین کننده جایگاه و اعتبار کشور در عرصه بین المللی می باشد. علاوه بر این دولت قوی نیازمند پشتوانه قوی مردمی می باشد که یکی از ملاک های اولیه و اصلی آن مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی‌های متعدد خود جایگاه و اولویت مشارکت مردم در انتخابات را تبیین کرده اند. حال نکته مهم و اساسی این است که این حضور چگونه محقق می شود و مخاطب تحقق آن کیست؟ آیا شورای نگهبان وظیفه ایجاد مشارکت حداکثری را دارد؟ یا این‌که مخاطب اصلی تحقق حضور، نخبگان جامعه و به تبع آن مردم هستند؟ نخبگانی که اکنون از سر دلسوزی و گاه مغرضانه از زیر بار وظیفه خود شانه خالی نموده و این وظیفه را بر شورا تحمیل کرده‌اند و خواه ناخواه از شورای نگهبان درخواست‌های فراقانونی دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده، از تمام نامزدهایی که با وجود عدم احراز صلاحیت، به رای شورای محترم نگهبان احترام گذاشته و با اظهار نظرهای صحیح خود اجازه حاشیه سازی و بهره برداری را به دشمنان داخلی و خارجی ندادند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و از ایشان درخواست می کنیم که در ادامه نیز سعه صدر به خرج داده و با حمایت و پشتیبانی از نظام، نقشه های دشمنان را نقش برآب کنند. این نکته را هم به مردم شریف ایران و این بزرگواران یادآور می شویم که عدم احراز صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری الزاما به معنای ناکارآمدی یا کج روی افراد نیست، چه بسیارند کاندیداهایی که صلاحیت آن ها برای ریاست جمهوری احراز نشده اما می توانند در جایگاه های کلان مدیریتی کشور نقش جدی و مفیدی ایفا کنند.

در پایان این بیانیه بسیج دانشجویی استان یزد آمده: ما به سلامت آرا و نظرات شورای نگهبان اعتماد کامل داریم، شورایی که ۶ فقیه آن توسط رهبر انقلاب انتخاب شده و ۶ عضو حقوقدان آن توسط روسای اسبق و فعلی قوه قضاییه انتخاب شده انده و مورد تایید مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته اند و همگی این شش نفر افراد سرشناس و مورد وثوق در بین نخبگان از جناح های مختلف هستند.

انتهای پیام/الف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول