اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

افتتاح پردیس سینمایی «بهمن» شهرکرد/ آغاز دوره‌های «هنر فردا»/ انتشار تیزر «شهربانو»

پردیس سینمایی ۵ سالنه «بهمن» با حضور رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری کشور در شهرکرد افتتاح شد.

افتتاح پردیس سینمایی «بهمن» شهرکرد/ آغاز دوره‌های «هنر فردا»/ انتشار تیزر «شهربانو»

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین افتتاحیه پردیس سینمایی بهمن شهرکرد روز گذشته (سه‌شنبه ۴ خرداد) با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور و دیگر مسئولان حوزه هنری و مسئولین و هنرمندان استانی در سالن اصلی این پردیس ۵ سالنه برگزار شد.

پردیس ۵ سالنه بهمن شهرکرد با برخورداری از ۴ سالن با ظرفیت‌های ۲۳۴، ۶۹، ۶۹ و ۶۲ صندلی و یک سالن روباز چهارفصله، تنها پردیس سینمایی استان چهارمحال و بختیاری است. این سینما پیش از این یک سینمای تک سالنه با قدمت ۵۰ ساله بود.

توسعه و بازسازی این سینما در سال ۹۸ آغاز شد و ضمن تبدیل شدن به پردیس ۵ سالنه، بازسازی کامل سینما، بروزرسانی تجهیزات فنی و نمایشی، تعویض کامل صندلی‌های فرسوده و احداث سالن ویژه کودک، فروشگاه کتاب و فودکورت از دیگر بخش‌های این طرح بود.

حمیدرضا جعفریان، معاون سینمایی حوزه هنری با تشکر از تلاش‌های تیم فنی موسسه بهمن سبز در احداث پردیس سینمایی شهرکرد گفت: ما در سازمان سینمایی حوزه هنری در دوره جدید تلاش داریم برای تغییر ساختار و فرآیند، عمده فعالیت‌های خود را بر سه محور تولید، توزیع و استعدادیابی پایه گذاری کنیم.

معاون سازمان سینمایی حوزه هنری، با اشاره به هدف این نهاد در توسعه بیشتر زنجیره سینمایی خود بیان داشت: سینما تنها تماشای فیلم نیست؛ بلکه خلق تجارب تازه است. در بحث روندهای آینده سینما در دنیا سه روند اساسی براساس مخاطبِ خانواده، کودک و نوجوان، و جوان در حال اتفاق است که در روندهای خانواده محور مجتمع‌های تجاری، خدماتی مرتبط با خانواده نظیر فروش محصولات فرهنگی- هنری، اسباب بازی، فروشگاه کتاب و... ارائه می‌دهند. در توسعه مجتمع‌های سینمایی کودک و نوجوان محور، سینما در بسترهایی نظیر تم پارک‌ها و شهربازی‌ها قرار می‌گیرد و در توسعه مجتمع‌های سینمایی با مخاطب جوان مراکز جنبی نظیر بولینگ، اتاق فرار، پینت بال و... توسعه داده می‌شود. استقرار سینما در این مجموعه‌های مخاطب‌محور توانسته تحولی در این فضا خلق کند. ما در حوزه هنری در این حیطه به دنبال تشکیل مجتمع‌های چندمنظوره فرهنگی و تفریحی هستیم تا نیازهای اساسی را برای مخاطب کودک و نوجوان، جوان و خانواده تأمین کنیم.

در ادامه این مراسم از دست اندرکاران و کارکنان پردیس سینمایی بهمن شهرکرد که در ساخت و توسعه این سینما مشارکت داشتند، تقدیر به عمل آمد و این پردیس به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

* یک قرن فرهنگ و هنر ایران در «هنر فردا»

موسسه فرهنگی- هنری «هنر فردا» هنر فردا؛ با هدف مرور تجربیات، جریان‌ها و چهره‌های شاخصِ حوزه‌ی فرهنگ و هنر ایران، کارگاهِ پژوهشی- تاریخیِ «یک قرن فرهنگ و هنر ایران» را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه فرهنگی- هنری «هنر فردا»؛ این موسسه با هدف مرور تجربیات، جریان‌ها و چهره‌های شاخصِ حوزه‌ی فرهنگ و هنر ایران، کارگاهِ پژوهشی- تاریخیِ «یک قرن فرهنگ و هنر ایران» را برگزار می‌کند. این کارگاه‌ها که در سرفصل‌هایی چون ادبیات، سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر و موسیقی برگزار می‌شود، بر آن است تا علاقمندان و پژوهشگران را با یک قرن فرهنگ و هنر ایران آشنا کند.

در هریک از این کارگاه‌ها با مشورت کارشناسان این حوزه، اساتید مجرب برای هر بخش انتخاب شده است و هر دوره در 4 ترم 10 جلسه‌ای برگزار خواهد شد و شروع آن از تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود. این دوره‌ها به شیوه‌ کارگاهی و تدریس در کنار مرور تجربه‌ها و پرسش پاسخ برگزار می‌شود.

همچنین این دوره‌ها به شکل حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این دوره‌ها یکی از دو روش را انتخاب کنند. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت‌نام می‌توانند به تارنمای http://arttomorrow.org مراجعه کنند.

 

 

* تیزر فیلم سینمایی «شهربانو» منتشر شد

در آستانه اولین نمایش فیلم سینمایی «شهربانو» (Lady of the City) ساخته مریم بحرالعلومی در بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تیزر بین‌المللی فیلم منتشر شد.

«شهربانو» برای نخستین بار امروز چهارشنبه ۵ خردادماه همزمان با اولین روز جشنواره در سالن شماره ۶ پردیس سینمایی چارسو روی پرده می‌رود. این فیلم همچنین روز شنبه ۸ خردادماه در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو و سه‌شنبه ۱۱ خردادماه در سالن شماره یک پردیس سینمایی آزادی اکران می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت «شهربانو» می‌توانند ۲۴ ساعت قبل از هر سانس به سامانه بلیت‌فروشی (سایت سینماتیکت) مراجعه کنند.

 

 

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمد ولی‌زادگان، علی کیان ارثی، ترنم کاظمی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و صدای افتخاری مه لقا باقری نقش‌آفرینان «شهربانو» هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول