اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهردار تهران: مقیاس عملکرد مجموعه رازی شهرری فراتر از منطقه خواهد بود

شهردار تهران گفت: باتوجه به ظرفیت‌های مجموعه تاریخی و گردشگری رازی، مقیاس عملکرد آن فراتر از منطقه خواهد بود.

شهردار تهران: مقیاس عملکرد مجموعه رازی شهرری فراتر از منطقه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در آیین افتتاح مجموعه تاریخی و گردشگری رازی شهرری اظهار کرد: در امتداد محور فرهنگی تاریخی ری که یکی از محور اصلی طرح جامع تهران محسوب می‌شود این پروژه را در کنار برج طغرل و آرامستان تاریخی ابن بابویه افتتاح می‌کنیم.

 وی گفت: مقیاس عملکرد این مجموعه با آنکه در شهرری هست امیدوارم طبق مقیاس شهر تهران باشد زیرا تاثیر این طرح در جنوب شرق تهران و شهر تهران خواهد بود و با دسترسی‌هایی که در نزدیکش دارد این امکان فراهم است.

شهردار تهران با اشاره به احداث خط مترو در شهرری اضافه کرد: زیرساخت‌های دیگری مانند حمل و نقل ریلی در کنار این مجموعه به‌وجود آمده که این فضا را فراهم می‌کند.

حناچی بیان کرد: این طرح به مردم تهران و مخصوصا شهروندان منطقه ۲۰  تقدیم می‌شود و مرکزی خواهد شد برای اینکه به ری بپردازیم و با افتتاح این طرح شمعی روشن خواهد شد که ارزش‌های ری به دنیا هم معرفی شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی‌هایی که برای این مجموعه شده به جهت ری شناسی، کتابخانه و فضاهای فرهنگی مطمئنا مقیاس عملکردش چیزی فراتر از منطقه خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه، سالن های اجتماعات و عمومی مناسبی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مجموعه گردشگری و تاریخی ری در این شرایط سخت بودجه جزو پروژه‌های الویت دار ما بوده برای اینکه به موقع به بهره‌برداری برسد.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: شهرری یکی از پدیده‌های تاریخی جهان به شمار می‌رود و به اندازه‌ای که در جهان شناخته شده در ایران شناخته نشده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول