اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قطع زنجیره کرونا نیازمند انجام مسؤولیت‌پذیری اجتماعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سلامت حق همگانی بوده و رسیدن به اهداف کامل و جامع سلامت مردم، نیازمند مسؤولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی همه بخش‌های توسعه برای سلامت است.

قطع زنجیره کرونا نیازمند انجام مسؤولیت‌پذیری اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش در جلسه قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشت برای قطع زنجیره کرونا اظهار کرد: زنجان در بحث طرح غربالگری کرونا، استان پیشرو بوده و تا به امروز نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اولویت اصلی در شرایط کنونی، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است، افزود:  سلامت حق همگانی بوده و رسیدن به اهداف کامل و جامع سلامت مردم، نیازمند مسؤولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی همه بخش‌های توسعه برای سلامت است.

وی ضمن اشاره به مشارکت بخش‌های مختلف در کمک به قطع زنجیره کرونا بیان کرد: در همین راستا بانک مهر ایران تعدادی اقلام و تجهیزات پزشکی به حوزه بهداشت و درمان استان اهدا کرده است که امیدواریم این اقدام در حمایت از حوزه سلامت ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مردم استان به صورت ۱۰۰ درصد باعث کاهش این بیماری می‌شود و مردم برای این امر اذعان داشته باشند که واکسن کرونا راه درمان نیست.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان زنجان  هم در این جلسه با تشریح اقدامات این بانک پرداخت و گفت: مشارکت در طرح شهید سلیمانی از طریق خرید اقلام مورد نیاز پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-١٩ به مبلغ ١٣٠ میلیارد ریال، تهیه ۱۵ هزار تجهیزات پزشکی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه کرونا از اقداماتی است که توسط این بانک انجام شده است.

وی افزود: در استان زنجان نیز حدود ٢۶٠ قلم تجهیزات پزشکی شامل تعداد ۶٣ دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، تعداد ٢١ دستگاه ضد عفونی کننده UV، تعداد ٨٨ دستگاه تب سنج لیزری و تعداد ٨٨ دستگاه پالس اکسی متر بین مراکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر استان زنجان توزیع می شود.

حسن خانمحمدی بیان کرد: این بانک برای مشارکت در امور اجتماعی بخشی از جریمه‌های دیرکرد را به امور عام‌المنفعه اختصاص می‌دهد که کمک در بحث پیشگیری از کرونا نیز از جمله آن است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول