اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها در طرح «بهارانه کتاب» /کتابفروشی‌ها در بهارانه کتاب نام نویسی کنند

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها در طرح «بهارانه کتاب» انجام می شود.

توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها در طرح «بهارانه کتاب» /کتابفروشی‌ها در بهارانه کتاب نام نویسی کنند

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، سید­خلف حوتی نژاد در جمع رسانه ها با بیان اینکه ثبت‌نام کتابفروشی ‌ها در طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» از امروز چهارم خرداد آغاز می‌شود اظهار کرد: بر اساس اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، کتابفروشی‌ استان می‌ توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir  نسبت به ثبت‌ نام در این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۷ خرداد با عرضه کتاب در کتابفروشی‎‌ های سراسر کشور آغاز می ‌‎شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت افزود: کتابفروشی ‌های مشارکت کننده در طرح‌ های پیشین یارانه‌های فصلی، برای تایید شرکت در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید کنند.

حوتی نژاد با بیان اینکه امسال هفدهمین دوره طرح فصلی کتاب در استان یزد اجرا خواهد شد اظهار کرد: تاکنون ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده و کتابفروشی های یزد استقبال خوبی از شرکت در این طرح ها داشته اند.

وی هدف از اجرای طرح را رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی برشمرد و عنوان کرد: در اجرای طرح های فصلی کتاب، خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

حوتی نژاد بیان کرد: در این طرح علاقه‌ مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح تا سقف مجاز ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال خریداری کنند.

وی افزود: در «بهارانه کتاب ۱۴۰۰»  به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌ فروشی‌ها پوشش داده می شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در خصوص مشارکت کتابفروشی های استان در این طرح ها خاطرنشان کرد: در طرح های گذشته بیش از ۲۰ کتابفروشی در شهر یزد و در هر شهرستان نیز یک تا دو کتابفروشی شرکت داشتند که پیش بینی می شود در طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» هم مشارکت خوبی از کتابفروشی ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول