اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

لزوم تامین آب شرب بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از سد سیازاخ

استاندار کردستان خواستار تامین آب شرب بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و روستاهای اطراف از سد سیازاخ شد و گفت: انتظار می‌رود این پروژه هم در دولت فعلی در دستور کار قرار گیرد.

لزوم تامین آب شرب بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از سد سیازاخ

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  بهمن مرادنیا صبح امروز در مراسم افتتاح سامانه انتقال آب از سد آزاد و تونل آبرسانی به سدقوچم در کردستان، اظهار کرد: کارهای بزرگ و اساسی در حوزه آب در کردستان اتفاق افتاده است، که نویدبخش تامین آب حوزه کشاورزی در استان است.

وی از وزیر نیرو خواست که در فرصت باقیمانده دولت، نسبت به تکمیل پروژه آبرسانی به قروه و دهگلان اقدام شود تا روستاهایی که در این مناطق از نبود آب شرب سالم رنج برده‌اند از نعمت آب شرب سالم برخوردار شوند.

وی همچنین خواستار تامین آب شرب بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و روستاهای اطراف از سد سیازاخ شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود این پروژه هم در دولت فعلی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان به سد ژاوه هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز می‌تواند با پوشش ۱۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در این استان تحول آفرین باشد.

مرادنیا اضافه کرد: تخصیص آب برای 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی از اقدامات ارزشمندی است که در استان انجام شده است.

گفتنی است؛ تاکنون ۴۲ طرح با هشت هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان در حوزه آب در کشور وارد مدار بهره‌برداری شده است ‌که انتقال آب از سد آزاد و تونل آبرسانی به سد قوچم در کردستان از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول