اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هرگونه قطعی برق خسارات جبران‌ناپذیری به بیماران میزند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی برق به‌ هیچ‌وجه در کنترل وزارت نیرو و توانیر نیست و از دست آن‌ها خارج شده است و برخی از مناطق با قطعی برق در چند نوبت روز مواجه بودند.

هرگونه قطعی برق خسارات جبران‌ناپذیری به بیماران میزند

پروین صالحی مبارکه در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه با بیان اینکه قطعی برق و خاموشی‌ها زیبنده کشور ما نیست و نیاز به تجدیدنظر در مدیریت برق داریم، اظهار کرد: ادامه این وضعیت تشدید نارضایتی‌ها را دنبال خواهد داشت،  اول خرداد ماه برق بسیاری از نقاط کشور بدون اینکه جدول قطعی برق ارائه و به مردم و بیمارستان‌ها اطلاع رسانی شود، قطع شد و حتی قطعی برق در برخی مناطق کشور بر اساس جداول ارائه شده نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بیماران به برق وابسته است، هر گونه قطعی برق خسارات جبران‌ ناپذیری را به همراه دارد و ارائه خدمات بهداشتی دچار مشکلاتی متعددی شده است و این قطعی برق به‌سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: برخی از بیمارستان‌ها به ژنراتور برق مجهز هستند اما ظرفیتشان آن‌قدر نیست که مدت زیادی کار کنند و بیمارستان‌ها در این شرایط کرونایی با مشکلات متعددی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند که قطعی برق هم این مشکلات را دوچندان و آسیب‌های زیادی را به دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی وارد می‌کند.

صالحی مبارکه با توضیح اینکه قطعی برق مشکلاتی را در روند واکسیناسیون به وجود آورده است، گفت: مراکز بهداشتی به دستگاه‌های خنک‌کننده مجهز نیستند و طبیعتاً نگهداری واکسن که به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد و کمیسیون بهداشت و درمان در این خصوص نامه‌ای به وزیر نیرو نوشت که با توجه به واکسیناسیون باید دقت لازم صورت گیرد تا مراکز درمانی با مشکل مواجه نشود.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعی برق جدای از ایجاد مشکل برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، برای بیمارانی که در منزل بستری هستند هم مشکلات متعددی ایجاد می کند و همچنین قطعی برق خسارات متعددی را به لوازم خانگی در این شرایط اقتصادی وارد می‌کند.

وی با اینکه مبارکه شهرستان صنعتی است و از صنایع بزرگ تا کارگاه‌های کوچک صنعتی در این شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: قطعی برق مشکلات را هم برای این بخش ایجاد می‌کند و هر جا که اختلالی به صنعت وارد شود بر اقتصاد، معیشت مردم و خدمات رفاهی تأثیرگذار خواهد بود.

صالحی مبارکه اضافه کرد: علت قطعی برق، عملکرد ضعیف وزارت نیرو است که این وزارتخانه به وظایفش در قانون برنامه ششم عمل نکرده و از ۱۰۰ درصد ساخت نیروگاه‌های تولید برق حدود ۴۴ درصد را محقق کرده و وضعیت قطعی‌های این روزهای کشور نتیجه عملکرد ضعیف وزارت نیرو است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما انتظار داریم وزارت نیرو پیش از قطعی برق هشدار لازم را به مردم بدهد و در این زمینه اطلاع‌رسانی کند، خاطرنشان کرد: قطعی برق به‌هیچ‌وجه در کنترل وزارت نیرو و توانیر نیست و از دست آن‌ها خارج شده است و برخی از مناطق با قطعی برق در چند نوبت روز مواجه بودند و این موضوع به‌هیچ‌وجه منطقی نیست.

وی در پایان گفت: اگر توان تولید انرژی مصرفی با نزدیک شدن به فصل گرما را ندارد به کم‌کاری و تدبیر نامناسب این وزارتخانه برمی‌گردد که باید از قبل تولید میزان برق مورد نیاز در این فصل را پیش‌بینی کرده باشد که متأسفانه دولت در این حوزه هم کوتاهی کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول