اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

شوخ‌طبعی امام خمینی(ره) در جمع پاسداران

مرتض قربانی گفت: «همه پاسدارها جمع شدند تا امام را ببوسند. یکی دستشان را می‌بوسید، یکی صورت. یکی هم از علاقه خواست گردن امام را ببوسد، محسن رضایی دستش را گرفت و گفت: پاسدار بازی درنیار!» امام اما گفت: بگذار پاسداربازی در بیاورد!

شوخ‌طبعی امام خمینی(ره) در جمع پاسداران

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم گرامی‌داشت سالروز فتح خرمشهر و پاسداشت مقام جانبازان «عملیات الی بیت المقدس» امروز با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و معاون رییس جمهور، سردار مرتضی قربانی و جمعی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که به صورت وبینار برگزار شد نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف نیز لحظاتی به سخنرانی پیرامون فتح خرمشهر و جایگاه رزمندگان در این عملیات پرداختند.

سردار مرتضی قربانی از فرماندهان حاضر در عملیات الی بیت المقدس نیز دقایقی به ذکر خاطرات خود از آن ایام پرداخت و گفت: در طول ده سالی که رییس موزه شهدا بودم بالغ بر ۲۰۰ میلیون سند جمع آوری کردم. خدا می‌داند چه آرشیوی در صدا و سیما وجود دارد که متاسفانه هنوز تبدیل نشده است. خیلی‌ها از آن روزها صحبت می‌کنند اما تصویر هم باید همراه این صحبت‌ها پخش شود.

وی به روزهای فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: الان از ساعت ۱۱ صبح ۳ خرداد ۶۱ در خرمشهر، با شما صحبت می‌کنم. دیشب حمله را آغاز کردیم. قسمت نیروهای تحت امر من گوشه شلمچه بود و ۲۰۰ شهید از دیشب تقدیم کردیم، چون عراق می‌خواست حمله سختی را انجام دهد.

سردار قربانی با بیان لحظات تلخ و سختی از این عملیات، ادامه داد: خدا شاهد است من سینه خیز مسافتی را رفتم و دیدم رزمندگان، اجساد شهدا را گذاشته‌اند روی هم و پشتشان سنگر گرفتند و آرپی‌جی می‌زدند. وضعیت به گونه‌ای بود که طی ۴۸ ساعت ۴۰۰ شهید دادیم و اجازه ندادیم حتی یک نفر متجاوز وارد و یا از خرمشهر خارج شود.

وی افزود: بعد از عملیات «طریق القدس» و فتح بستان، همراه فرماندهان به خدمت امام رفتیم. آن روزها بین فرماندهان بحث شرعی شد که با جنازه عراقی‌ها از جهت اینکه مسلمانانند باید چکار کنیم؟ همین سوال را از امام پرسیدیم. سپس ایشان گفت: بسم الله الرحمن الرحیم، ای کاش من یک پاسدار بودم، خدا می‌داند اسامی تک تک شما در طومار یاران امام حسین(ع) ثبت شده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: وقتی در جلسه به امام خمینی عرض کردیم حالا می‌خواهیم تا بصره پیش روی کنیم، ایشان فرمودند: اگر می‌روید نباید یک ذره خون از دست زن یا کودکی بریزد.

وی گفت: بعد از جلسه همه پاسدارها جمع شدند تا امام را ببوسند. یکی دستشان را می‌بوسید، یکی صورت و ... یکی هم از علاقه آویزان شد به گردن امام و خواست ایشان را ببوسد، محسن رضایی دستش را گرفت و گفت: پاسدار بازی درنیار! اما امام دست آقا محسن را پس زد و گفت: بگذار پاسدار بازی دربیاورد. امام چشم بصیرت داشتند و می‌دانستند بسیاری از این افراد شهید می‌شوند.

سردار قربانی با اشاره به اینکه ملاک امام خمینی فقط تقوا بود، خاطرنشان کرد: اگر تقوا و جهاد در دولت و مجلس و ... ما باشد دیگر رشوه و ترس از دشمن وجود نخواهد شد.

وی گفت: بعد از فتح خرمشهر، اسراییل تا جنوب لبنان پیش رفت. عده‌ای از سپاه و ارتش رفتند لبنان اما امام وقتی شنیدند، فرمودند: «برگردید راه قدس از کربلا می‌گذرد». ما در خرمشهر کوچه به کوچه با دشمن جنگیدیم. و این مقاومت بود که تا لبنان و غزه پیش رفت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش رهبری امام و رییس جمهوری مثل آیت الله خامنه‌ای در دوران جنگ، بیان داشت: تا قبل از ترور آقا، ایشان شنبه تا چهارشنبه جبهه بودند و برای نماز جمعه به تهران برمی‌گشتند.

وی گفت: با قاسم سلیمانی در منطقه‌ای بودیم که کسی جرات نمی‌کرد بیاید. یکی از دوستان جوانی را نشان داد و گفت: میدانی او که تا اینجا آمده کیست؟ گفتم: نه نمی‌شناسم. گفت: او سید مجتبی خامنه‌ای فرزند رییس جمهور است. آقا هم خود و هم فرزندانش بدون ادعا در جنگ حضور داشتند.

سردار قربانی با اشاره به گسترش مقاومت و قدرت این جبهه، اظهار داشت: اگر جنگ ۱۲ روزه غزه یک سال دیگر هم طول می‌کشید، موشک از راه های غیب می‌رسید، همانطور که اکنون هزاران موشک در غزه وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول