اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

غربالگری شنوایی حدود ۹۳هزار نوزاد در خراسان رضوی

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: در انجام غربالگری شنوایی ۹۲ هزار و ۹۵۸ نوزاد در خراسان رضوی طی سال گذشته خبر داد.

غربالگری شنوایی حدود ۹۳هزار نوزاد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی خراسان رضوی، غلامحسین دلبری اظهار کرد: در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ۹۲ هزار و ۹۵۸ نوزاد در خراسان رضوی طی سال ۹۹ مورد معاینه شنوایی قرار گرفته‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: از این تعداد نوزاد که ۸۷ درصد کل موالید استان را پوشش داده است ۲۳۹ نوزاد دارای اختلال شنوایی تشخیص داده شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه تعداد موالید استان در سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ به خاطر محدودیت‌های کرونایی ۷ پایگاه غربال در شش ماه اول و ۳ پایگاه در شش ماه دوم تعطیل شده‌اند پوشش ۸۷ درصدی موالید در این برنامه، باز هم رتبه‌ی اول کشور را بدست آورده است.

دلبری در خصوص هزینه‌های این برنامه برای خانواده‌ها یادآور شد: در مناطق محروم روستایی و شهری، این برنامه به صورت رایگان انجام می‌شود و در مناطق برخوردار، هزینه‌ی اندکی از خانواده‌ها دریافت می‌شود که نسبت به بخش خصوصی، بسیار کم است.

وی تأکید کرد: هزینه غربال تک آزمون حدود یازده هزار و پانصد تومان و غربال دو آزمون حدود ۵۹ هزار تومان است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: البته ما یارانه‌هایی در مرحله تشخیص و مداخله داریم که به خانواده‌هایی که کار درمان کودکان‌شان را پیگیری می‌کنند پرداخت می‌شود و ملاک پرداخت، جداولی است که توسط سازمان بهزیستی ابلاغ شده است ولی به طور کلی می‌توان گفت این مراحل برای خانواده های کم‌بضاعت، رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۹ بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای تأمین یارانه‌های این برنامه به استان تخصیص یافته که تمام آن به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت شده است.

دلبری ابراز کرد: در بین شهرستان‌های خراسان رضوی ۷ شهرستان خلیل‌آباد، داورزن، خوشاب، باخرز، صالح‌آباد، کوهسرخ و ششتمد به خاطر نداشتن مرکز پایگاه ثابت یا سیار، معاینه نوزادان‌شان در بیمارستان شهرستان‌های مجاور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ شهرستان رشتخوار و فیروزه، معاینات بصورت پایگاه سیار و در مابقی شهرستانها این معاینات در پایگاه ثابت غربال شنوایی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول